Volkswagen Passat (B5, B6, B7, B8) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny. 

Ile kosztuje wymiana łożyska w kole w Volkswagen Passat?

Cena wymiany łożyska koła w Volkswagenie Passat B5, B6, B7 i B8 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Cena wymiany łożyska przód - Volkswagen Passat
 Generacja  Śr. cena łożyska przód  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
B5  82 zł samo łożysko  100 minut 286 zł
B6 289 zł z piastą 65 minut 421 zł
B7  445 zł z piastą  80 minut 605 zł
B8 532 zł z piastą 85 minut 702 zł
Cena wymiany łożyska tył - Volkswagen Passat
 Generacja  Śr. cena łożyska tył  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
B5 268 zł z piastą  80 minut 424 zł
B6 233 zł z piastą  50 minut 329 zł
B7 325 zł z piastą  65 minut 455 zł
B8 312 zł z piastą  70 minut 452 zł
 

Ile trwa wymiana łożyska w kole przód i tył?

Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Volkswagena Passat B5, B6, B7 i B8 generacji na przedniej i tylniej osi zastosowano zintegrowany zespół łożyska z piastą, poza generacją B5, gdzie na przedniej osi jest wyłącznie łożysko wymienne. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 100, 65, 80 i 85 minut, a na tylniej 80, 50, 65 i 70 minut.

Typy łożyska

Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

  1. I generacji — samodzielne łożysko, wymienialne przy użyciu prasy
  2. II generacji — połączenie łożyska i piasty w jeden element. Samo łożysko jest niewymienialne
  3. III generacji — połączenie łożyska, piasty oraz zwrotnicy w jeden element. W zależności od konieczności wymiany samego łożyska lub samej piasty konieczna jest wymiana całego zespołu

Volkswagen Passat B6 i B8 cena wymiany lozyska kola

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman. Volkswagen Passat pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Kiedy wymienić łożysko koła?

Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.

Objawy zużycia łożyska koła

  • tarcie
  • buczenie
  • grzechot
  • metaliczne stuki

Przyczyny

  • niepoprawna geometria — źle ustawione koło, a zatem źle ustawione łożysko koła musi przenosić siły pod kątami, do których nie zostało zaprojektowane
  • uszkodzenie układu kierowniczego i zawieszenia — kasujące się luzy w zawieszeniu powodują uderzenia, które przenoszą się na łożysko koła
  • zwichrowane tarcze hamulcowe — bicie tarczy podczas hamowania wprowadza koło w drgania. Te drgania przenoszone są także na łożysko koła, które nie zostało przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń przez dłuższy okres
  • przegrzanie — następuje podczas długiej jazdy po zakrętach, szczególnie załadowanym samochodem
  • korozja — na skutek uszkodzenia uszczelnień dostaje się woda wypłukująca smar
  • niepoprawny montaż — mechanik nie posiadający prasy może próbować wbić łożysko młotkiem. To prosta droga do jego uszkodzenia
  • uszkodzenia mechaniczne — uderzenia kołem w dziury oraz krawężniki powodują obciążenia na łożysku. Powtarzające się uderzenia prowadzą do jego uszkodzenia

Gdzie oddać auto na wymianę łożyska koła?

Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany filtra kabinowego

Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany filtra kabinowego

VW Passat B6 to następca legendarnego Passata B5. Produkowany był w latach 2005-2010. Pojazd zajął drugie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku. W ofercie zaoferowano 14 silników diesla oraz 9 silników benzynowych. Silniki zasilane olejem napędowym zawierały się w pojemnościach 1.6 do 2.0, a...

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena diagnostyki komputerowej

Volkswagen Passat B5 - Cena diagnostyki komputerowej

 VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...

więcej

Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany filtra powietrza

Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany filtra powietrza

VW Passat B6 to następca legendarnego Passata B5. Produkowany był w latach 2005-2010. Pojazd zajął drugie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku. W ofercie zaoferowano 14 silników diesla oraz 9 silników benzynowych. Silniki zasilane olejem napędowym zawierały się w pojemnościach 1.6 do 2.0, a...

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany filtra kabinowego

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany filtra kabinowego

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę