Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Opel Astra G, H, J i K została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
| Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
| G | 353 zł | z piastą | 45 minut | 443 zł |
| H | 350 zł | z piastą | 55 minut | 460 zł |
| J | 605 zł | z piastą | 50 minut | 705 zł |
| K | 487 zł | z piastą | 55 minut | 597 zł |
| Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
| G | 450 zł | z piastą | 60 minut | 570 zł |
| H | 300 zł | z piastą | 35 minut | 368 zł |
| J | 463 zł | z piastą | 45 minut | 553 zł |
| K | 667 zł | z piastą | 40 minut | 747 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Opla Astra G, H, J i K na przedniej i tylniej osi zastosowano wymienne łożyska zintegrowane z piastą. Wymiana na przedniej osi wynosi odpowiednio 40, 55, 50 i 55 minut, a na tylniej 60, 35, 45 i 40 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

Opel Astra to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 1991 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Hyundai i3-, Kia Ceed, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon. Opel Astra pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Opel Astra G oferowany był w nadwoziach coupe, cabrio, kombi, hatchback oraz sedan. Pojazd produkowano w latach 1998-2009. To jeden z najpopularniejszych modeli Opla, który w swojej ofercie silników benzynowych zaprezentował aż 17 możliwości do wyboru, gdzie silników diesla było dostępnych o...
Opel Astra to jeden z najpopularniejszych modeli na całym świecie w gamie aut kompaktowych segmentu C. W tym artukule skupiamy się na trzeciej generacji określonej jako H. Astra H produkowana była w latach 2004-2014 w nadwoziu hatchback 3d, 5d, sedan, kombi i coupe-cabrio. W ofercie...
Opel Astra G oferowany był w nadwoziach coupe, cabrio, kombi, hatchback oraz sedan. Pojazd produkowano w latach 1998-2009. To jeden z najpopularniejszych modeli Opla, który w swojej ofercie silników benzynowych zaprezentował aż 17 możliwości do wyboru, gdzie silników diesla było dostępnych...
Opel Astra H to trzecia generacja jednego z najpopularniejszych modeli samochodów na świecie, produkowana w latach 2004-2014. Gama dostępnych silników jest obszerna i składa się z 9 silników benzynowych o przedziale pojemności skokowej 1.4-2.0 oraz 8 silników diesla gdzie najmniejszy to...