Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Honda CR-V II i III została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena alternatora | Czas wymiany | Cena całkowita |
II | 590 zł | 65 minut | 722 zł |
III | 790 zł | 100 minut | 994 zł |
Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku Hondy CR-V II zajmuje ok. 65 minut, a w Hondzie CR-V III ok. 100 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.
Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.
Honda CR-V to japońskie auto osobowe typu SUV klasy kompaktowej produkowane od 1995 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, coupe oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Toyota Rav4, Kia Sporatege czy Suzuki Grand Vitara.
Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:
Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.
Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom.
Opel Zafira to niemiecki minivan klasy kompakt produkowany w latach 1999-2019. Przez 20 lat produkcji powstały 2 generacje tego auta. Opel Zafira A i Opel Zafira B. Bezpośrednią konkurencją Zafiry jest Renault Scenic, Volkswagen Touran czy Toyota Corolla Verso.
Honda Accord to japońskie auto osobowe klasy średniej produkowane od 1976 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 10 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, coupe oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Renault Laguna, Opel Insignia czy Citroen C5.
Skoda Octavia to czeski samochód klasy aut kompaktowych produkowany od 1996 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 4 generacje modelu. Octavia produkowana jest w nadwoziu liftback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Ford Focus i Opel Astra.
Fiesta to samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez amerykańską markę Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1976 roku i trwa do dziś. Przez ten czas powstało aż 7 generacji tego modelu. Jak to w koncernie Forda, generacje opisywane są cyfrą i literami Mk. np. Fiesta Mk4, Fiesta...