Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Fiat Bravo II została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena alternatora | Czas wymiany | Cena całkowita |
II | 470 zł | 70 minut | 602 zł |
Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku Fiata Bravo II zajmuje ok. 70 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.
Fiat Bravo to włoskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane w latach 1995-2001 i 2007-2014. W tym czasie powstały dwie generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Focus, Opel Astra czy Honda Civic.
Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.
Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:
Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.
Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom.
Mazda 2 to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 1996 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Skoda Fabia, Toyota Yaris, Opel Corsa czy...
Seat Ibiza to hiszpańskie auto osobowe klasy aut miejskich, produkowane od 1984 do dzisiaj. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Fiat Punto, Honda Jazz czy Renault Clio.
Peugeot 407 to francuski samochód klasy średniej produkowany w latach 2004-2011. Przez ten czas powstała tylko jedna wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu sedan, coupe oraz kombi. Konkurencją dla 407 był Volkswagen Passat i Honda Accord.
Mazda 3 to japońskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 2003 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz hatchback 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Kia Cee'd, Honda Civic, Seat Leon czy Renault Megane.