Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Hyundai i20 I i II.
Hyundai i20 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 DOHC 78KM 57kW | 366 PLN (231) |
681 PLN | ||
1.2 DOHC 85KM 63kW | |||||
Diesel | 1.1 CRDi 75KM 55kW |
Hyundai i20 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDI 101KM 74kW | 390 PLN (225) |
560 PLN | ||
1.0 T-GDI 120KM 88kW | 391 PLN (224) |
561 PLN | |||
1.2 84KM 62kW | 337 PLN (200) |
507 PLN | |||
1.4 100KM 74kW | 338 PLN (203) |
508 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 337 PLN (201) |
507 PLN | ||
1.4 CRDi 90KM 66kW | 338 PLN (204) |
508 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Hyundai i20 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Hyundai i20 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 DOHC 78KM 57kW | 402 PLN (197) |
659 PLN | ||
1.2 DOHC 85KM 63kW | |||||
Diesel | 1.1 CRDi 75KM 55kW |
Hyundai i20 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDI 101KM 74kW | 273 PLN (197) |
443 PLN | ||
1.0 T-GDI 120KM 88kW | 274 PLN (196) |
444 PLN | |||
1.2 84KM 62kW | 212 PLN (174) |
382 PLN | |||
1.4 100KM 74kW | 213 PLN (175) |
383 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 212 PLN (159) |
382 PLN | ||
1.4 CRDi 90KM 66kW | 213 PLN (160) |
383 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Hyundai i20 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Hyundai i20 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, Volkswagen Polo i SEAT Ibiza. Hyundai i20 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Hyundai i20 to następca małego modelu miejskiego Getz. Stanowi on uzupełnienie w gamie pomiędzy modelami i10 i i30. Produkowany był w latach 2008-2014, a do dyspozycji kierowców pozostawiono 4 silniki o pojemnościach 1.2-1.6 CVVT o mocach od 78 do 126KM. Silników diesla było 5, od 1.1 do...
Hyundai i20 to następca małego modelu miejskiego Getz. Stanowi on uzupełnienie w gamie pomiędzy modelami i10 i i30. Produkowany był w latach 2008-2014, a do dyspozycji kierowców pozostawiono 4 silniki o pojemnościach 1.2-1.6 CVVT o mocach od 78 do 126KM. Silników diesla było 5, od 1.1 do...
Hyundai i20 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, Volkswagen Polo i SEAT...
Hyundai i20 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, Volkswagen Polo i SEAT...