Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Kia Ceed I, II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Kia Ceed I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW | 118 PLN | 238 PLN | ||
1.4 109KM 80kW | 146 PLN | 266 PLN | |||
1.6 122KM 90kW | 202 PLN | 322 PLN | |||
1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW | 232 PLN | 352 PLN | |||
2.0 143KM 105kW | 259 PLN | 379 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDi 90KM 66kW | 117 PLN | 237 PLN | ||
1.6 CRDi WGT 90KM 66kW | 147 PLN | 267 PLN | |||
1.6 CRDi 115KM 85kW | 146 PLN | 266 PLN | |||
1.6 CRDi VGT 115KM 85kW | 202 PLN | 322 PLN | |||
2.0 CRDi 140KM 103kW | 233 PLN | 353 PLN |
Kia Ceed II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDI 120KM 88kW | 148 PLN | 268 PLN | ||
1.4 DOHC 100KM 74kW | 177 PLN | 297 PLN | |||
1.6 GDI 135KM 99kW | 206 PLN | 326 PLN | |||
Diesel |
1.4 CRDi 90KM 66kW | 129 PLN | 249 PLN | ||
1.6 CRDi 110KM 81kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
1.6 CRDi 128KM 94kW | 201 PLN | 321 PLN | |||
1.6 CRDi 136KM 100kW | 226 PLN | 346 PLN |
Kia Ceed III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDi 120KM 88kW | 149 PLN | 269 PLN | ||
1.4 DOHC 100KM 74kW | 118 PLN | 238 PLN | |||
1.4 T-GDi 140KM 103kW | 173 PLN | 293 PLN | |||
1.5 T-GDI 160KM 118kW | 177 PLN | 297 PLN | |||
1.6 T-GDI 204KM 150kW | 206 PLN | 326 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDi 115KM 85kW | 128 PLN | 248 PLN | ||
1.6 CRDi 136KM 100kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
Hybryda |
1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW | 206 PLN | 326 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Kia Ceed I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Kia Ceed I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW | 96 PLN | 216 PLN | ||
1.4 109KM 80kW | 116 PLN | 236 PLN | |||
1.6 122KM 90kW | 161 PLN | 281 PLN | |||
1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
2.0 143KM 105kW | 177 PLN | 297 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDi 90KM 66kW | 97 PLN | 217 PLN | ||
1.6 CRDi WGT 90KM 66kW | 107 PLN | 227 PLN | |||
1.6 CRDi 115KM 85kW | 117 PLN | 237 PLN | |||
1.6 CRDi VGT 115KM 85kW | 161 PLN | 281 PLN | |||
2.0 CRDi 140KM 103kW | 183 PLN | 303 PLN |
Kia Ceed II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDI 120KM 88kW | 97 PLN | 217 PLN | ||
1.4 DOHC 100KM 74kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
1.6 GDI 135KM 99kW | 175 PLN | 295 PLN | |||
Diesel |
1.4 CRDi 90KM 66kW | 77 PLN | 197 PLN | ||
1.6 CRDi 110KM 81kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
1.6 CRDi 128KM 94kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
1.6 CRDi 136KM 100kW | 197 PLN | 317 PLN |
Kia Ceed III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDi 120KM 88kW | 131 PLN | 251 PLN | ||
1.4 DOHC 100KM 74kW | 97 PLN | 217 PLN | |||
1.4 T-GDi 140KM 103kW | 143 PLN | 263 PLN | |||
1.5 T-GDI 160KM 118kW | 152 PLN | 272 PLN | |||
1.6 T-GDI 204KM 150kW | 190 PLN | 310 PLN | |||
Diesel |
1.6 CRDi 115KM 85kW | 97 PLN | 217 PLN | ||
1.6 CRDi 136KM 100kW | 153 PLN | 273 PLN | |||
Hybryda |
1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW | 191 PLN | 311 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Kia Ceed I, II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Kia Ceed to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Corolla i Volkswagen Golf. Kia Ceed pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Kia Ceed to hit rynkowy, którego premiera odbyła się w 2006 roku, a produkcja z powodzeniem odbywa się do dzisiaj. Generacja omawianego modelu kończy się jednak na roku 2012. Samochód dostępny był w nadwoziu hatchback 3d i 5d oraz kombi, które w dużej mierze wykorzystywane jest do teraz przez...
Kia Ceed to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Corolla i Volkswagen Golf. Kia...
Kia Ceed to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Corolla i Volkswagen Golf. Kia...
Kia Ceed to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Corolla i Volkswagen Golf. Kia...