Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Hyundai i20 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Hyundai i20 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 DOHC 78KM 57kW | 181 PLN | 301 PLN | ||
1.2 DOHC 86KM 63kW | 182 PLN | 302 PLN | |||
1.4 CVVT 101KM 74kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
1.6 CVVT 126KM 93kW | 218 PLN | 338 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 156 PLN | 276 PLN | ||
1.4 CRDi 75KM 55kW | 169 PLN | 289 PLN | |||
1.6 CRDi 116KM 85kW | 204 PLN | 324 PLN | |||
1.6 CRDi 128KM 94kW | 205 PLN | 325 PLN |
Hyundai i20 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDI 101KM 74kW | 225 PLN | 345 PLN | ||
1.0 T-GDI 120KM 88kW | 224 PLN | 344 PLN | |||
1.2 84KM 62kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
1.4 100KM 74kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 201 PLN | 321 PLN | ||
1.4 CRDi 90KM 66kW | 204 PLN | 324 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Hyundai i20 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Hyundai i20 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 DOHC 78KM 57kW | 116 PLN | 236 PLN | ||
1.2 DOHC 86KM 63kW | 158 PLN | 278 PLN | |||
1.4 CVVT 101KM 74kW | 159 PLN | 279 PLN | |||
1.6 CVVT 126KM 93kW | 160 PLN | 280 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 107 PLN | 227 PLN | ||
1.4 CRDi 75KM 55kW | 115 PLN | 235 PLN | |||
1.6 CRDi 116KM 85kW | 162 PLN | 282 PLN | |||
1.6 CRDi 128KM 94kW | 163 PLN | 283 PLN |
Hyundai i20 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDI 101KM 74kW | 197 PLN | 317 PLN | ||
1.0 T-GDI 120KM 88kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
1.2 84KM 62kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
1.4 100KM 74kW | 175 PLN | 295 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 159 PLN | 279 PLN | ||
1.4 CRDi 90KM 66kW | 160 PLN | 280 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Hyundai i20 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Hyundai i20 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, Volkswagen Polo i SEAT Ibiza. Hyundai i20 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Hyundai i20 to następca małego modelu miejskiego Getz. Stanowi on uzupełnienie w gamie pomiędzy modelami i10 i i30. Produkowany był w latach 2008-2014, a do dyspozycji kierowców pozostawiono 4 silniki o pojemnościach 1.2-1.6 CVVT o mocach od 78 do 126KM. Silników diesla było 5, od 1.1 do 1.6...
Hyundai i20 to następca małego modelu miejskiego Getz. Stanowi on uzupełnienie w gamie pomiędzy modelami i10 i i30. Produkowany był w latach 2008-2014, a do dyspozycji kierowców pozostawiono 4 silniki o pojemnościach 1.2-1.6 CVVT o mocach od 78 do 126KM. Silników diesla było 5, od 1.1 do...
Hyundai i20 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, Volkswagen Polo i SEAT...
Hyundai i20 to następca małego modelu miejskiego Getz. Stanowi on uzupełnienie w gamie pomiędzy modelami i10 i i30. Produkowany był w latach 2008-2014, a do dyspozycji kierowców pozostawiono 4 silniki o pojemnościach 1.2-1.6 CVVT o mocach od 78 do 126KM. Silników diesla było 5, od 1.1 do...