Land Rover Discovery 3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 

Kiedy zawieszenie pneumatyczne wymaga ingerencji mechanika?

Symptomy świadczące o tym, że zawieszenie pneumatyczne w Land Roverze Discovery 3  straciło swoją pełną sprawność to między innymi: wolne lub nierówne podnoszenie się samochodu po dłuższym postoju, kłopoty ze zmianą wysokości prześwitu auta, problemy z unoszeniem się samochodu, a także syczenie podczas podnoszenia. Nie warto lekceważyć tego typu symptomów. Odwlekanie naprawy może skończyć się tym, że trzeba będzie wymienić nie jeden lub dwa, ale kilka podzespołów i zapłacić znacznie więcej za czynności serwisowe.

Jak uniknąć wysokich kosztów napraw zawieszenia pneumatycznego oraz niespodziewanych usterek w trasie? Przede wszystkim trzeba je regularnie sprawdzać, najlepiej co 30 000 km. Profesjonalna firma zajmująca się naprawą tego typu zawieszeń powinna podpiąć auto pod komputer oraz pod manometry, co znacząco ułatwi diagnozę. Radzimy unikać mechaników, który nie mają profesjonalnego sprzętu, albo nigdy nie mieli do czynienia z zawieszeniem pneumatycznym.
 
Jeżeli usterka przydarzy się w trasie to zdecydowanie lepiej zawieźć uszkodzone auto lawetą do mechanika niż jechać z dziurawym miechem czy uszkodzonym kompresorem. Jest to nie tylko nieopłacalne ze względu na ryzyko pojawienia się kolejnych awarii, ale też niebezpieczne. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem, który nie trzyma prawidłowej wysokości nie prowadzi się tak jak powinien. Znacznie łatwiej wpaść nim w poślizg i spowodować wypadek.

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy

Ile kosztuje wymiana części w zawieszeniu pneumatycznym Land Rovera Discovery 3?

Najczęściej wymiany wymagają same poduszki lub poduszki ze zintegrowanymi amortyzatorami. Ile kosztują takie części zawieszenia pneumatycznego w Land Roverze Discovery 3? Przedni amortyzator ze zintegrowanym miechem to wydatek rzędu 1349-1699 zł za sztukę, jego wymiana kosztuje 430 zł. Z kolei, za tylną poduszkę trzeba zapłacić 1749 zł, a jej wymiana to wydatek rzędu 450 zł.
 
Kolejnym elementem układu pneumatycznego, który po latach wymaga wymiany jest kompresor pompujący powietrze do miechów pod odpowiednim ciśnieniem. Koszt takiej części w przypadku Land Rovera Discovery 3 to wydatek rzędu 2349 zł. Wymiana tego elementu kosztuje 400 zł. Z czasem zużyciu ulega również blok zaworowy (w tym modelu są 3), na który trzeba przeznaczyć 1400 zł, a wymiana jednego to wydatek na poziomie 250 zł.
 
Żywotność części zawieszenia pneumatycznego to 10 lat lub około 200 000 km, jednak w niektórych przypadkach okres też może się wydłużyć lub skrócić. Jeżeli zakupiony samochód ma przebieg powyżej 200 000 km to, aby mieć spokój na dłużej warto od razu po zarejestrowaniu go odwiedzić serwis zajmujący się naprawą zawieszeń pneumatycznych i wymienić zużyte elementy.
 
 

Części nowe czy regenerowane?

Na rynku dostępne są zarówno części nowe jak i regenerowane. Wyceniając naprawy wzięliśmy pod uwagę te pierwsze, ale tylko producentów gwarantujących najwyższą jakość. Tanie zamienniki często nie wytrzymują nawet kilku tysięcy kilometrów. Z kolei z podzespołami regenerowanymi jest podobny problem. Ich trwałość jest losowa i ciężko przewidzieć jak długo będą w pełni sprawne.
 
Skąd wiadomo, części których producentów gwarantują wysoką jakość oraz długą i bezproblemową eksploatację? Najlepiej zapytać o to mechanika, który ma doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego w Land Roverze Discovery 3. Jednym z takich warsztatów jest znajdujący się w Warszawie Dr Mechanik.
 
Ceny części zawieszenia pneumatycznego i ich wymian
Część Cena części Koszt jej wymiany
Przedni amortyzator ze zintegrowanym miechem   1349-1699 zł 430 zł
Tylny miech 1749 zł 450 zł
Kompresor układu 2349 zł 400 zł
Blok zaworowy 1400 zł 250 zł


Przeczytaj także

Opel Corsa D - Cena wymiany filtra kabinowego

Opel Corsa D - Cena wymiany filtra kabinowego

 Samochód produkowany w latach 2006-2014 zajął drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Kierowca do wyboru ma 13 silników benzynowych o pojemności od 1.0 do 1.6 Turbo, oraz 7 silników diesla o pojemnościach 1.3 i 1.7.

więcej

Opel Astra G - Cena wymiany świec zapłonowych

Opel Astra G - Cena wymiany świec zapłonowych

 Opel Astra G oferowany był w nadwoziach coupe, cabrio, kombi, hatchback oraz sedan. Pojazd produkowano w latach 1998-2009. To jeden z najpopularniejszych modeli Opla, który w swojej ofercie silników benzynowych zaprezentował aż 17 możliwości do wyboru, gdzie silników diesla było dostępnych...

więcej

Fiat 500 II - Cena wymiany płynu hamulcowego

Fiat 500 II - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Fiat 500 II zaprezentowano w 2007 roku, po ponad 30 latach od zakończenia produkcji jego poprzednika. Auto odziedziczyło stylistyczne cechy po pierwszej generacji modelu. Nowa "500" zaklasyfikowana jest jako auto mniejsze, należy do segmentu samochodów typu A. Fiat 500 II zdobył tytuł...

więcej

Mazda 6 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mazda 6 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

  Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 166KM oraz 3 silnika diesla od 121KM do 143KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Potrzebujesz mechanika?
Zadzwoń!