BMW X6 E71 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 

Kiedy zawieszenie pneumatyczne wymaga ingerencji mechanika?

Symptomy świadczące o tym, że zawieszenie pneumatyczne w BMW X6 E71 straciło swoją pełną sprawność to między innymi: wolne lub nierówne podnoszenie się samochodu po dłuższym postoju, kłopoty ze zmianą wysokości prześwitu auta, problemy z unoszeniem się samochodu, a także syczenie podczas podnoszenia. Nie warto lekceważyć tego typu symptomów. Odwlekanie naprawy może skończyć się tym, że trzeba będzie wymienić nie jeden lub dwa, ale kilka podzespołów i zapłacić znacznie więcej za czynności serwisowe.

Jak uniknąć wysokich kosztów napraw zawieszenia pneumatycznego oraz niespodziewanych usterek w trasie? Przede wszystkim trzeba je regularnie sprawdzać, najlepiej co 30 000 km. Profesjonalna firma zajmująca się naprawą tego typu zawieszeń powinna podpiąć auto pod komputer oraz pod manometry, co znacząco ułatwi diagnozę. Radzimy unikać mechaników, który nie mają profesjonalnego sprzętu, albo nigdy nie mieli do czynienia z zawieszeniem pneumatycznym.

Jeżeli usterka przydarzy się w trasie to zdecydowanie lepiej zawieźć uszkodzone auto lawetą do mechanika niż jechać z dziurawym miechem czy uszkodzonym kompresorem. Jest to nie tylko nieopłacalne ze względu na ryzyko pojawienia się kolejnych awarii, ale też niebezpieczne. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem, który nie trzyma prawidłowej wysokości nie prowadzi się tak jak powinien. Znacznie łatwiej wpaść nim w poślizg i spowodować wypadek.

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy

Ile kosztuje wymiana części w zawieszeniu pneumatycznym BMW X6 E71?

Najczęściej wymiany wymagają same poduszki lub poduszki ze zintegrowanymi amortyzatorami. Ile kosztują takie części zawieszenia pneumatycznego w BMW X6 E71? Za tylną poduszkę trzeba zapłacić 799-999 zł, a jej wymiana to wydatek rzędu 250 zł.

Kolejnym elementem układu pneumatycznego, który po latach wymaga wymiany jest kompresor pompujący powietrze do miechów pod odpowiednim ciśnieniem. Koszt takiej części w przypadku BMW X6 E71 to wydatek rzędu 1499 zł. Wymiana tego elementu kosztuje 250 zł. Z czasem zużyciu ulega również blok zaworowy, na który trzeba przeznaczyć 849 zł, a jego wymiana to wydatek na poziomie 150 zł.

Żywotność części zawieszenia pneumatycznego to 10 lat lub około 200 000 km, jednak w niektórych przypadkach okres też może się wydłużyć lub skrócić. Jeżeli zakupiony samochód ma przebieg powyżej 200 000 km to, aby mieć spokój na dłużej warto od razu po zarejestrowaniu go odwiedzić serwis zajmujący się naprawą zawieszeń pneumatycznych i wymienić zużyte elementy.

 

Części nowe czy regenerowane?

Na rynku dostępne są zarówno części nowe jak i regenerowane. Wyceniając naprawy wzięliśmy pod uwagę te pierwsze, ale tylko producentów gwarantujących najwyższą jakość. Tanie zamienniki często nie wytrzymują nawet kilku tysięcy kilometrów. Z kolei z podzespołami regenerowanymi jest podobny problem. Ich trwałość jest losowa i ciężko przewidzieć jak długo będą w pełni sprawne.

Skąd wiadomo, części których producentów gwarantują wysoką jakość oraz długą i bezproblemową eksploatację? Najlepiej zapytać o to mechanika, który ma doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego w BMW X6 E71. Jednym z takich warsztatów jest znajdujący się w Warszawie Dr Mechanik.

Ceny części zawieszenia pneumatycznego i ich wymian
 Część Cena części Koszt jej wymiany
Tylny miech 799-999 zł 250 zł
Kompresor układu 1499 zł 250 zł
Blok zaworowy 849 zł 150 zł





Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

BMW X6 F16 - Cena ustawienia zbieżności kół

BMW X6 F16 - Cena ustawienia zbieżności kół

  Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to odświeżony X6 E71. Do oferty ponownie trafiły 3 silniki benzynowe od 306KM do 575KM oraz 3 silniki diesla o...

więcej

BMW X6 F16 - cena wymiany świec zapłonowych

BMW X6 F16 - cena wymiany świec zapłonowych

Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to odświeżony X6 E71. Do oferty ponownie trafiły 3 silniki benzynowe od 306KM do 575KM oraz 3 silniki diesla o mocach...

więcej

BMW X6 E71- Cena wymiany filtra kabinowego

BMW X6 E71- Cena wymiany filtra kabinowego

 BMW X6 E71 pojawiło się na rynku w 2008 roku. To uterenowione sportowe coupe otwierające segment samochodów SAC. Jego produkcja trwała do 2014 roku, następnie na rynku pojawiła się kolejna generacja o nazwie F16. Generacja E71 wyposażana była w 3 silniki benzynowe o mocy od 306KM do 555KM...

więcej

BMW X6 E71 - Cena ustawienia zbieżności kół

BMW X6 E71 - Cena ustawienia zbieżności kół

  X6 to nowy model BMW otwierający segment samochodów SAC. Jest to uterenowione sportowe coupe, które pojawiło się na rynku w 2008 roku. Jego produkcja trwała do 2014, kiedy to zastąpiła go kolejna generacja o nazwie F16. Generacja E71 wyposażana była w 3 silniki benzynowe o mocy od 306KM...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat