Audi A6 C6 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 

Kiedy zawieszenie pneumatyczne wymaga ingerencji mechanika?

Symptomy świadczące o tym, że zawieszenie pneumatyczne w Audi A6 C6 straciło swoją pełną sprawność to między innymi: wolne lub nierówne podnoszenie się samochodu po dłuższym postoju, kłopoty ze zmianą wysokości prześwitu auta, problemy z unoszeniem się samochodu, a także syczenie podczas podnoszenia. Nie warto lekceważyć tego typu symptomów. Odwlekanie naprawy może skończyć się tym, że trzeba będzie wymienić nie jeden lub dwa, ale kilka podzespołów i zapłacić znacznie więcej za czynności serwisowe.

 

Jak uniknąć wysokich kosztów napraw zawieszenia pneumatycznego oraz niespodziewanych usterek w trasie? Przede wszystkim trzeba je regularnie sprawdzać, najlepiej co 30 000 km. Profesjonalna firma zajmująca się naprawą tego typu zawieszeń powinna podpiąć auto pod komputer oraz pod manometry, co znacząco ułatwi diagnozę. Radzimy unikać mechaników, który nie mają profesjonalnego sprzętu, albo nigdy nie mieli do czynienia z zawieszeniem pneumatycznym.

 

Jeżeli usterka przydarzy się w trasie to zdecydowanie lepiej zawieźć uszkodzone auto lawetą do mechanika niż jechać z dziurawym miechem czy uszkodzonym kompresorem. Jest to nie tylko nieopłacalne ze względu na ryzyko pojawienia się kolejnych awarii, ale też niebezpieczne. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem, który nie trzyma prawidłowej wysokości nie prowadzi się tak jak powinien. Znacznie łatwiej wpaść nim w poślizg i spowodować wypadek.

Znajdź mechanika naprawiające zawieszenia pneumatyczne w Twojej okolicy

Ile kosztuje wymiana części w zawieszeniu pneumatycznym Audi A6 C6?

Najczęściej wymiany wymagają same poduszki lub poduszki ze zintegrowanymi amortyzatorami. Ile kosztują takie części zawieszenia pneumatycznego w Audi A6 C6? Przedni amortyzator ze zintegrowanym miechem to wydatek rzędu 3499 zł za sztukę, jego wymiana kosztuje 369 zł. Za samą poduszkę bez amortyzatora trzeba zapłacić 1049 zł, a za wymontowanie starej i montaż nowej 554 zł. Z kolei, za tylną poduszkę trzeba zapłacić od 549 do 1399 zł, a jej wymiana to wydatek rzędu 369 zł.

 

Kolejnym elementem układu pneumatycznego, który po latach wymaga wymiany jest kompresor pompujący powietrze do miechów pod odpowiednim ciśnieniem. Koszt takiej części w przypadku Audi A6 C6 to wydatek rzędu 2199 zł. Wymiana tego elementu kosztuje 300 zł. Z czasem zużyciu ulega również blok zaworowy, na który trzeba przeznaczyć 999 zł, a jego wymiana to wydatek na poziomie 200 zł.

 

Żywotność części zawieszenia pneumatycznego to 10 lat lub około 200 000 km, jednak w niektórych przypadkach okres też może się wydłużyć lub skrócić. Jeżeli zakupiony samochód ma przebieg powyżej 200 000 km to, aby mieć spokój na dłużej warto od razu po zarejestrowaniu go odwiedzić serwis zajmujący się naprawą zawieszeń pneumatycznych i wymienić zużyte elementy.

Części nowe czy regenerowane?

Na rynku dostępne są zarówno części nowe jak i regenerowane. Wyceniając naprawy wzięliśmy pod uwagę te pierwsze, ale tylko producentów gwarantujących najwyższą jakość. Tanie zamienniki często nie wytrzymują nawet kilku tysięcy kilometrów. Z kolei z podzespołami regenerowanymi jest podobny problem. Ich trwałość jest losowa i ciężko przewidzieć jak długo będą w pełni sprawne.

Skąd wiadomo, części których producentów gwarantują wysoką jakość oraz długą i bezproblemową eksploatację? Najlepiej zapytać o to mechanika, który ma doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia pneumatycznego w Audi A6 C6. Jednym z takich warsztatów jest znajdujący się w Warszawie Dr Mechanik.

Ceny części zawieszenia pneumatycznego i ich wymian
Część Cena części Koszt jej wymiany
Przedni amortyzator z miechem (sam miech) 3499 zł (1049 zł) 369 zł (554 zł) 
Tylny miech 549-1399 zł 369 zł
Kompresor układu 2199 zł 300 zł
Blok zaworowy 999 zł 200 zł


Przeczytaj także

Audi A6 C6 - Cena wymiany świec żarowych

Audi A6 C6 - Cena wymiany świec żarowych

Audi A6 C6 to udoskonalona wersja swojego poprzednika. Model produkowano w latach 2004 – 2011. Przez ten czas samochód oferowany był z 10 silnikami benzynowymi od 2.0 TFSI do 5.2 V10 FSI 435KM oraz 8 silnikami diesla od 2.0 TDI 136KM do 3.0 V6 TDI 240KM.

więcej

Audi A6 (C6, C7) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi A6 (C6, C7) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi A6 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E i Volvo V70. Audi A6 pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Audi A6 (C6, C7) - Cena wymiany rozrządu

Audi A6 (C6, C7) - Cena wymiany rozrządu

Audi A6 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E i Volvo V70. Audi A6 pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Audi A6 C5 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Audi A6 C5 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę