Cena wymiany świec zapłonowych w Nissan Micra III uwzględniająca koszt części i robocizny została przedstawiona w tabeli poniżej. Robocizna określona została na podstawie średniego czasu potrzebnego na wykonanie usługi określonego przez producentów. Wybór świec zapłonowych jest spory, a wyróżnić można taki producentów jak: BOSCH, DENSO, NGK oraz BERU.
Paliwo | Silnik | Świece zapłonowe | |||
Rekomendowane | Odstęp elektrod [mm] | Liczba elektrod | Całkowity koszt z wymianą | ||
Benzyna |
1.2 i 16V 65KM 48kW | 84 PLN | 1,1 | 1 | 159 PLN |
1.2 i 16V 80KM 59kW | |||||
1.4 i 16V 88KM 65kW |
Czas potrzebny na wykonanie usługi w opisywanym modelu silniku to ok. 45 minut. Cena części oraz robocizny może się różnić w zależności od hurtowni w jakiej zaopatruje się mechanik, standardów warsztatu oraz regionu kraju.
W przeciwieństwie do silnika Diesla, silnik benzynowy bez sprawnych świec zapłonowych nie da się w ogóle uruchomić. Iskra produkowana przez świecę zapłonową inicjuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w komorze spalania. W odróżnieniu od świecy żarowej, świeca zapłonowa pracuje przez cały okres pracy silnika, a jakiekolwiek jej usterki bezpośrednio wpłyną na osiągi samochodu lub całkowicie uniemożliwią dalszą jazdę.
Nissan Micra produkowany w latach 2003-2010 to już trzecia generacja bardzo popularnego, małego auta miejskiego. Występował on w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej oraz Coupe-Cabrio. Model ten był chętnie wykorzystywany przez szkoły nauki jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. Samochód napędzany jest przez 5 wariantów silników benzynowych o pojemnościach od 1.0 65KM do 1.6 110KM, oraz dwoma dieslami, 1.5 65 i 86KM.
Częstotliwość wymiany świec zapłonowych określana jest przez producentów, jednak współczesne świece są w stanie wytrzymać przebiegi rzędu 30-100 tys. km. w zależności od typu świecy i stylu jazdy. Silniki zasilane LPG wymagają częstszej wymiany świec, lub stosowanie dedykowanych świec do instalacji LPG. Należy pamiętać, że świece muszą pasować do konkretnego silnika pod kątem wymiaru gwintu oraz długości, a czasami nawet ilość elektrod.
Wymiana świec zapłonowych wydaje się być z pozoru prostą czynnością, jednak najlepiej gdy wykona ją profesjonalista. Nie dość, że wymiana świec w silniku benzynowym jest stosunkowo tania, to kierowca ma gwarancję na wykonaną usługę. Dobranie nieodpowiednich świec może zaszkodzić silnikowi i wymagać inwestycji w kolejny zestaw, a zbyt mocne dokręcenie świec może uszkodzić głowicę, co wygeneruje już naprawdę duże koszty. Przy okazji wymiany świec zapłonowych warto sprawdzić stan przewodów czy cewki zapłonowej, w zależności od zastosowanej technologii.
Objawy uszkodzenia świec zapłonowych
Głównym z objawów jest nierówna praca silnika spowodowana tzw. wypadaniem zapłonu, czy potocznie mówiąc niepracowaniem na wszystkie gary. Dzieje się tak, ponieważ po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej nie następuje jej zapłon, a całe paliwo przedostaje się dalej do układu wydechowego w suwie wydechu. W związku z tym kierowca odczuje także zmniejszenie mocy silnika, z uwagi na mniejszą siłę parcia gazów spalinowych na tłoki. Zjawisko to wpływa także na uszkodzenie katalizatora, do którego dostaje się niespalone paliwo. W wyniku wysokiej temperatury układu wydechowego dochodzi do jego zapłonu i wypalania reaktora katalitycznego.
Sam wygląd świecy zapłonowej może naprowadzić mechanika na rodzaj usterki występującej w danym samochodzie. Czarna mokra świeca świadczyć może o zbyt dużej zawartości paliwa w mieszance, czyli tzw. mieszance bogatej. Biały kolor oznacza zbyt dużą ilość powietrza, charakterystyczną dla mieszanki ubogiej. W celu utrzymania świec zapłonowych w dobrym stanie, warto lać paliwo dobrej jakości.
Nissan Micra produkowany w latach 2003-2010 to już trzecia generacja bardzo popularnego, małego auta miejskiego. Występował on w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej oraz Coupe-Cabrio. Model ten był chętnie wykorzystywany przez szkoły nauki jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. Samochód napędzany jest...
Nissan Micra produkowany w latach 2003-2010 to już trzecia generacja bardzo popularnego, małego auta miejskiego. Występował on w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej oraz Coupe-Cabrio. Model ten był chętnie wykorzystywany przez szkoły nauki jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. Samochód...
Nissan Micra produkowany w latach 2003-2010 to już trzecia generacja bardzo popularnego, małego auta miejskiego. Występował on w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej oraz Coupe-Cabrio. Model ten był chętnie wykorzystywany przez szkoły nauki jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. Samochód...
Nissan Micra to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1982 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208,...