Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Seat Leon I, II i III w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.4 16V 75KM 55kW | 785 | R134a |
1.6 100KM 74kW | |||
1.6 105KM 77kW | |||
1.8 20V 125KM 92kW | |||
1.8 T 20V 180KM 132kW | |||
Diesel | 1.9 TDI 110KM 81kW | ||
1.9 TDI 150KM 110kW | |||
1.9 TDI 90KM 66kW | |||
1.9 TDI 130KM 96kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.2 TSI 105KM 77kW | 535 | R134a |
1.4 TSI 125KM 92kW | |||
1.6 MPI 102KM 75kW | |||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||
Diesel | 1.6 CR 105KM 77kW | ||
1.9 TDI 105KM 77kW | |||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||
2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.0 EcoTSI 115KM 85kW | 450-500 | R134a/R1234yf |
1.2 TSI 110KM 81kW | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | |||
1.4 TSI ACT 150KM 110kW | |||
1.5 EcoTSI 130KM 96kW | |||
1.8 TSI 180KM 132kW | |||
2.0 TSI 280KM 206kW | |||
Diesel | 1.6 TDI CR 105KM 77kW | ||
1.6 TDI 110KM 81kW | |||
2.0 TDI CR 184KM 135kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Seat Leon pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...
Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77 do 170KM.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77 do 170KM.