Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Volkswagenie Passat B6, B7 i B8 w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.4 TSI 122KM 90kW | 595-605 | R134a |
1.8 TSI 160KM 118kW | |||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||
2.0 TSI 200KM 147kW | |||
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | ||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||
2.0 TDI 170KM 125kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.4 TSI 122KM 90kW | 575-500 | R134a |
1.4 TSI 160KM 118kW | |||
1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | |||
2.0 TSI 210KM 154kW | |||
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW | |||
3.6 V6 300KM 221kW | |||
Diesel | 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | ||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW | |||
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | 460-500 | R134a/R1234yf |
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW | |||
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | |||
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | |||
Diesel | 1.6 TDI 120KM 88kW | ||
1.6 TDI BlueMotion Technology 120KM 88kW | |||
2.0 TDI 150KM 110kW | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW | |||
2.0 TDI 240KM 177kW | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW | |||
2.0 TDI SCR 240KM 177kW | |||
Hybryda | 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman. Volkswagen Passat pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...