Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Mazda 6 I, II i III w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.8 MZR 120KM 88kW | 475-500 | R134a |
2.0 MZR 141KM 104kW | |||
2.0 MZR 147KM 108kW | |||
2.3 MZR 166KM 122kW | |||
Diesel | 2.0 MZR-CD 121KM 89kW | ||
2.0 MZR-CD 136KM 100kW | |||
2.0 MZR-CD 143KM 105kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.8 MZR 120KM 88kW | 510-535 | R134a |
2.0 MZR 147KM 108kW | |||
2.0 MZR 155KM 114kW | |||
2.5 MZR 170KM 125kW | |||
Diesel | 2.0 MZR-CD 140KM 103kW | ||
2.2 MZR-CD 163KM 120kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW | 450-525 | R134a |
2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW | |||
2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW | |||
2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW | |||
2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW | |||
Diesel | 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW | ||
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW | |||
2.2 Skyactiv-D 184KM 135kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.
Mazda 6 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb, Toyota Avensis i Volkswagen Passat. Mazda 6 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Mazda 6 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault...
Mazda 6 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault...
Mazda 6 II produkowana w latach 2007 - 2012. Zbudowany na platformie podłogowej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2010 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 170KM oraz 2 silnika diesla od 140KM do 163KM.
Mazda 6 II produkowana w latach 2007 - 2012. Zbudowany na platformie podłogowej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2010 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 170KM oraz 2 silnika diesla od 140KM do 163KM.