Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Volkswagenie Golf V, VI i VII w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
<
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
|
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
| Benzyna | 1.4 i 16V 75KM 55kW | 520-530 | R134a |
| 1.4 FSI 90KM 66kW | |||
| 1.4 TSI 122KM 90kW | |||
| 1.6 i 102KM 75kW | |||
| 1.6 FSI 115KM 85kW | |||
| Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | ||
| 2.0 TDI 140KM 103kW |
|
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
| Benzyna | 1.2 TSI 105KM 77kW | 500-550 | R134a |
| 1.4 80KM 59kW | |||
| 1.4 TSI 122KM 90kW | |||
| 1.4 TSI 160KM 118kW | |||
| 1.6 102KM 75kW | |||
| 2.0 TSI R 270KM 199kW | |||
| 2.0 TSI GTI 210KM 154kW | |||
| Diesel | 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW | ||
| 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW | |||
| 1.6 TDI-CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | |||
| 2.0 TDI 110KM 81kW | |||
| 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW | |||
| 2.0 TDI-CR DPF GTD 170KM 125kW |
|
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
| Benzyna | 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW | 460-500 | R134a/R1234yf |
| 1.4 TSI 122KM 90kW | |||
| 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | |||
| 1.4 TSI 140KM 103kW | |||
| 1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 140KM 103kW | |||
| 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW | |||
| 1.5 TSI BMT 130KM 96kW | |||
| 2.0 TSI 230KM 169kW | |||
| Diesel | 1.6 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW | ||
| 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW | |||
| 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW | |||
| 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW | |||
| 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM 135kW | |||
| 4 184KM 135kW | |||
| Hybryda | 1,4 TSI Plug-In-Hybrid 204KM 150kW | ||
| Elektryk | Elektro 115KM 85kW | ||
| Electro 136KM 100kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Volkswagen Golf pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla, hybrydowym oraz elektrycznym.
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota...
Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota...
Volkswagen Golf to jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiego producenta rozpoznawanych na całym świecie. Auto klasy kompakt konkurujące z Fordem Focusem, Oplem Astrą czy Toyotą Corollą. Obecna jest już ósma generacja modelu, a omawiana siódma jego wersja produkowana była w latach...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a...