Cena wymiany świec zapłonowych w Seat Leon II uwzględniająca koszt części i robocizny została przedstawiona w tabeli poniżej. Robocizna określona została na podstawie średniego czasu potrzebnego na wykonanie usługi określonego przez producentów. Wybór świec zapłonowych jest spory, a wyróżnić można taki producentów jak: BOSCH, DENSO, NGK oraz BERU.
Paliwo |
Silnik |
Świece zapłonowe | ||||
Rekomendowane |
Odstęp elektrod [mm] |
Liczba elektrod | Całkowity koszt z wymianą | |||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW |
260 PLN |
0,8 |
1 |
296 PLN |
|
1.4 TSI 125KM 92kW | 285 PLN | 0,9 | 321 PLN | |||
1.6 MPI 102KM 75kW | 144 PLN | 1 | 2 | 180 PLN | ||
2.0 FSI 150KM 110kW | 288 PLN | 1,1 | 1 | 324 PLN |
Czas potrzebny na wykonanie usługi w opisywanym modelu silniku to ok. 25 minut. Cena części oraz robocizny może się różnić w zależności od hurtowni w jakiej zaopatruje się mechanik, standardów warsztatu oraz regionu kraju.
W przeciwieństwie do silnika Diesla, silnik benzynowy bez sprawnych świec zapłonowych nie da się w ogóle uruchomić. Iskra produkowana przez świecę zapłonową inicjuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w komorze spalania. W odróżnieniu od świecy żarowej, świeca zapłonowa pracuje przez cały okres pracy silnika, a jakiekolwiek jej usterki bezpośrednio wpłyną na osiągi samochodu lub całkowicie uniemożliwią dalszą jazdę.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77 do 170KM.
Częstotliwość wymiany świec zapłonowych określana jest przez producentów, jednak współczesne świece są w stanie wytrzymać przebiegi rzędu 30-100 tys. km. w zależności od typu świecy i stylu jazdy. Silniki zasilane LPG wymagają częstszej wymiany świec, lub stosowanie dedykowanych świec do instalacji LPG. Należy pamiętać, że świece muszą pasować do konkretnego silnika pod kątem wymiaru gwintu oraz długości, a czasami nawet ilość elektrod.
Wymiana świec zapłonowych wydaje się być z pozoru prostą czynnością, jednak najlepiej gdy wykona ją profesjonalista. Nie dość, że wymiana świec w silniku benzynowym jest stosunkowo tania, to kierowca ma gwarancję na wykonaną usługę. Dobranie nieodpowiednich świec może zaszkodzić silnikowi i wymagać inwestycji w kolejny zestaw, a zbyt mocne dokręcenie świec może uszkodzić głowicę, co wygeneruje już naprawdę duże koszty. Przy okazji wymiany świec zapłonowych warto sprawdzić stan przewodów czy cewki zapłonowej, w zależności od zastosowanej technologii.
Głównym z objawów jest nierówna praca silnika spowodowana tzw. wypadaniem zapłonu, czy potocznie mówiąc niepracowaniem na wszystkie gary. Dzieje się tak, ponieważ po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej nie następuje jej zapłon, a całe paliwo przedostaje się dalej do układu wydechowego w suwie wydechu. W związku z tym kierowca odczuje także zmniejszenie mocy silnika, z uwagi na mniejszą siłę parcia gazów spalinowych na tłoki. Zjawisko to wpływa także na uszkodzenie katalizatora, do którego dostaje się niespalone paliwo. W wyniku wysokiej temperatury układu wydechowego dochodzi do jego zapłonu i wypalania reaktora katalitycznego.
Sam wygląd świecy zapłonowej może naprowadzić mechanika na rodzaj usterki występującej w danym samochodzie. Czarna mokra świeca świadczyć może o zbyt dużej zawartości paliwa w mieszance, czyli tzw. mieszance bogatej. Biały kolor oznacza zbyt dużą ilość powietrza, charakterystyczną dla mieszanki ubogiej. W celu utrzymania świec zapłonowych w dobrym stanie, warto lać paliwo dobrej jakości.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77 do 170KM.
Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.
Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.
Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.