Wymiana sprężyny zawieszenia, cena

Średnia cena usługi: od 87,35 PLN do 196,12 PLN

Rolą sprężyn zawieszenia jest tłumienie wstrząsów wywołanych ruchem po nierównej nawierzchni. Jeśli dojdzie do ich usterki, auto może łatwo ulec uszkodzeniu. Samodzielna wymiana tego elementu jest właściwie niemożliwa, ponieważ wymaga ogromnej wiedzy i specjalistycznego sprzętu. Dowiedz się, jak użytkować auto, aby sprężyny zawieszenia służyły ci jak najdłużej. Czy wiesz, czym się objawia ich usterka? Jak rozpoznać sygnały alarmowe, by w porę dokonać wymiany?

wymiana sprężyny

Sprężyny w połączeniu z amortyzatorami odpowiadają za właściwości jezdne samochodu – zapewniają odpowiednią przyczepność kół do jezdni i ograniczają drgania przenoszone na nadwozie. Z czasem jednak ulegają zużyciu i wtedy należy je niezwłocznie wymienić.

Sprężyny zawieszenia są elementami bezobsługowymi – nie wymagają smarowania, ani żadnych innych działań. Właśnie to powoduje, że są tak powszechnie stosowane. Niestety, z czasem się starzeją w wyniku eksploatacji i działania warunków atmosferycznych. Kiedy dochodzi do uszkodzenia, zwykle po prostu pękają na ostatnim zwoju, czego przeciętny kierowca w ogóle nie wyczuje podczas prowadzenia auta. Jedynym sygnałem, że dzieje się z nimi coś złego jest stukanie w trakcie przyspieszania i hamowania, a także szybkiego pokonywania zakrętów. Podczas skręcania można też często w takim wypadku usłyszeć ze strony przedniego zawieszenia dźwięk przypominający strzelanie.

Dlaczego sprężyny zawieszenia pękają? Z reguły odpowiada za to zbyt duże obciążenie samochodu, bądź korozja. Kiedy obciążenie jest naprawdę spore, a jazda trwa długo, sprężyny stają się miękkie i krótsze, co może prowadzić do ich pęknięcia. Często zdarza się to w przypadku pojazdów z instalacją gazową.

Sprężyny powinno się wymieniać parami. W końcu, jeśli jedna uległa uszkodzeniu, to druga pewnie też niedługo pęknie. Nie należy więc dopuszczać do różnicy między stronami zawieszenia. Czy powinno się je wymieniać okresowo, tak jak inne elementy eksploatacyjne? Tak i nie. Sprężyny zawieszenia są dość wytrzymałe, więc przez długi czas nie trzeba się o nie martwić. Mimo to przebieg 200 tys. km znacznie zmienia jej właściwości pierwotne, a przy 300 tys. to już w ogóle charakteryzuje się zupełnie innymi parametrami, niż na początku. Warto więc przy tak dużym przebiegu wymienić je wraz z amortyzatorami, co z pewnością pozytywnie wpłynie na prowadzenie auta.

Jakie sprężyny wybrać – oryginalne, czy nie? Nie ma na to reguły. Oczywiście, pochodzące od producenta elementy są jak najbardziej polecane, ale nie zawsze jest to opłacalna opcja. Wiele zamienników na rynku ma porównywalną jakość, a zdarza się, że wypadają nawet lepiej. Warto więc po prostu wybrać produkty powszechnie polecane.

Pamiętaj, że wymiana sprężyn zawieszenia jest zadaniem wyłącznie dla fachowców, ponieważ należy do niebezpiecznych czynności. Laik motoryzacji może sobie przy tym zrobić po prostu krzywdę. Lepiej więc nie ryzykować i oddać auto do sprawdzonego i polecanego mechanika.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

BMW X3 E83 - Cena wymiany rozrządu

BMW X3 E83 - Cena wymiany rozrządu

 Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6...

więcej

BMW X3 F25 - Cena wymiany rozrządu

BMW X3 F25 - Cena wymiany rozrządu

  Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do...

więcej

BMW Serii 3 (E90, F30) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 (E90, F30) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...

więcej

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany rozrządu

 BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została...

więcej