Wymiana sprężyny zawieszenia, cena

Średnia cena usługi: od 100,00 PLN do 227,45 PLN

Rolą sprężyn zawieszenia jest tłumienie wstrząsów wywołanych ruchem po nierównej nawierzchni. Jeśli dojdzie do ich usterki, auto może łatwo ulec uszkodzeniu. Samodzielna wymiana tego elementu jest właściwie niemożliwa, ponieważ wymaga ogromnej wiedzy i specjalistycznego sprzętu. Dowiedz się, jak użytkować auto, aby sprężyny zawieszenia służyły ci jak najdłużej. Czy wiesz, czym się objawia ich usterka? Jak rozpoznać sygnały alarmowe, by w porę dokonać wymiany?

wymiana sprężyny

Sprężyny w połączeniu z amortyzatorami odpowiadają za właściwości jezdne samochodu – zapewniają odpowiednią przyczepność kół do jezdni i ograniczają drgania przenoszone na nadwozie. Z czasem jednak ulegają zużyciu i wtedy należy je niezwłocznie wymienić.

Sprężyny zawieszenia są elementami bezobsługowymi – nie wymagają smarowania, ani żadnych innych działań. Właśnie to powoduje, że są tak powszechnie stosowane. Niestety, z czasem się starzeją w wyniku eksploatacji i działania warunków atmosferycznych. Kiedy dochodzi do uszkodzenia, zwykle po prostu pękają na ostatnim zwoju, czego przeciętny kierowca w ogóle nie wyczuje podczas prowadzenia auta. Jedynym sygnałem, że dzieje się z nimi coś złego jest stukanie w trakcie przyspieszania i hamowania, a także szybkiego pokonywania zakrętów. Podczas skręcania można też często w takim wypadku usłyszeć ze strony przedniego zawieszenia dźwięk przypominający strzelanie.

Dlaczego sprężyny zawieszenia pękają? Z reguły odpowiada za to zbyt duże obciążenie samochodu, bądź korozja. Kiedy obciążenie jest naprawdę spore, a jazda trwa długo, sprężyny stają się miękkie i krótsze, co może prowadzić do ich pęknięcia. Często zdarza się to w przypadku pojazdów z instalacją gazową.

Sprężyny powinno się wymieniać parami. W końcu, jeśli jedna uległa uszkodzeniu, to druga pewnie też niedługo pęknie. Nie należy więc dopuszczać do różnicy między stronami zawieszenia. Czy powinno się je wymieniać okresowo, tak jak inne elementy eksploatacyjne? Tak i nie. Sprężyny zawieszenia są dość wytrzymałe, więc przez długi czas nie trzeba się o nie martwić. Mimo to przebieg 200 tys. km znacznie zmienia jej właściwości pierwotne, a przy 300 tys. to już w ogóle charakteryzuje się zupełnie innymi parametrami, niż na początku. Warto więc przy tak dużym przebiegu wymienić je wraz z amortyzatorami, co z pewnością pozytywnie wpłynie na prowadzenie auta.

Jakie sprężyny wybrać – oryginalne, czy nie? Nie ma na to reguły. Oczywiście, pochodzące od producenta elementy są jak najbardziej polecane, ale nie zawsze jest to opłacalna opcja. Wiele zamienników na rynku ma porównywalną jakość, a zdarza się, że wypadają nawet lepiej. Warto więc po prostu wybrać produkty powszechnie polecane.

Pamiętaj, że wymiana sprężyn zawieszenia jest zadaniem wyłącznie dla fachowców, ponieważ należy do niebezpiecznych czynności. Laik motoryzacji może sobie przy tym zrobić po prostu krzywdę. Lepiej więc nie ryzykować i oddać auto do sprawdzonego i polecanego mechanika.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...

więcej

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...

więcej

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...

więcej

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

 Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...

więcej