Średnia cena usługi: od 164,74 PLN do 420,00 PLN
Pompa paliwa, zwana często wewnątrz-zbiornikową odpowiada za dostarczenie paliwa do układu zasilania. Kiedy więc przestaje działać prawidłowo, musisz się liczyć z niskim komfortem jazdy, ciągłym gaśnięciem silnika, a nawet niemożnością jego zapalenia. Zauważyłeś takie problemy w swoim aucie? Koniecznie zgłoś się do dobrego mechanika, który dokona gruntownej diagnostyki i wymieni pompę paliwa na nową!
Pompa paliwowa za pomocą odpowiedniego ciśnienia zasila układ paliwowy silnika, co umożliwia wtryskiwaczom rozpylenie paliwa tak, by doszło do zapłonu. Wytworzona w ten sposób energia wprawia tłoki w ruch, napęd jest przenoszony na wał korbowy, potem na skrzynię biegów i wreszcie wprawia w ruch koła. W silnikach benzynowych pompa umieszczona jest w baku i zanurzona w paliwie. Kiedy mamy więc zbyt mało paliwa w zbiorniku, dochodzi do przegrzania pompy i jej zatarcia. Wniosek jest więc taki, że nadmierne oszczędności nie popłacają.
Wymiana pompy wiąże się ze sporymi kosztami, ponieważ urządzenie to do tanich nie należy. Za samą część musisz liczyć około 500zł. W przypadku oryginału ceny są jeszcze wyższe, a dodatkową sprawą są koszty robocizny (minimum 100zł). Jeśli podejmiesz się samodzielnej próby, będziesz potrzebował kilku narzędzi: śrubokrętu, tzw. grzechotki z kluczami nasadowymi oraz kombinerek. Należy pamiętać, że w trakcie zabiegu zabronione jest palenie papierosów!
Wymianę rozpoczynamy od demontażu tylnej kanapy – pod nią w karoserii powinien znajdować się dekielek od pompy paliwa. Na górze urządzenia znajduje się kostka elektryczna i dwa przewody paliwowe (zasilający i powrotny). W tym ostatnim nadal może panować ciśnienie, dobrze więc odpiąć kostkę elektryczną pompy i odpalić silnik - w ten sposób nadmiar paliwa w przewodzie zostanie spalony. Następnie odłączamy akumulator, aby zapobiec zwarciu. Odpinamy przewody i odkręcamy obudowę pompy, po czym możemy ją spokojnie wyjąć. Na jej miejsce zakładamy nową i resztę czynności wykonujemy tak, jak poprzednio, ale z zachowaniem odwrotnej kolejności. Współcześnie w większości samochodów filtr paliwa jest zintegrowany z pompą, dlatego każda jej wymiana wiąże się także z nowym filtrem.
Po wykonaniu zabiegu wymiany należy sprawdzić, czy wszystko działa, jak należy. W tym celu przekręć kluczyk na pozycję zapłonu i słuchaj, czy pompa zaczyna pracować. Nie odpalaj jednak silnika. Powtórz tę czynność kilka razy. Następnie sprawdź, czy nie ma przy pompie wycieków paliwa, zwłaszcza przy złączach przewodów. Jeśli wszystko jest ok, odpal silnik i daj mu popracować przez pięć minut.
Jeżeli zauważysz pierwsze oznaki usterki pompy paliwa, nie lekceważ ich. Awaria tego podzespołu doprowadzi do całkowitego unieruchomienia auta, a tego chyba nie chcesz, prawda? Koszty wymiany, a także naprawy do niskich nie należą, warto więc kontrolować stan pompy. Można na tym sporo zaoszczędzić.
Seat Ibiza to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i sedan. Głównymi...
Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do...
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach z pewnością jest frustrująca, ale poza tym może prowadzić do poważnych usterek. Za ciężką i nierówną pracę odpowiadać mogą niedrożne wtryskiwacze paliwa,...
Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła...