Średnia cena usługi: od 28,78 PLN do 68,00 PLN
Filtr kabinowy, zwany też filtrem przeciwpyłkowym odpowiedzialny jest przede wszystkim za oczyszczanie powietrza docierającego do wnętrza auta. Eliminuje nadmierne parowanie szyb, czy też słabą pracę dmuchawy. Dlatego tak ważna jest jego regularna wymiana. Podpowiadamy, jak ją wykonać, aby wszystko działało bez zarzutu.
Wielu posiadaczy aut zapomina o wymianie filtra kabinowego lub zwyczajnie próbuje na niej oszczędzić. Niestety, takie podejście nie prowadzi do niczego dobrego. Pomijając kwestię obniżonego komfortu jazdy, trzeba mieć na uwadze także szkodliwy wpływ zatkanego filtra na zdrowie. Dodatkowo silnik dmuchawy jest przeciążony i może się przegrzać, co wiąże się już ze znacznie wyższymi kosztami.
Standardowo filtr kabinowy powinno się wymieniać co 15 tys. przejechanych kilometrów lub jeśli mało jeździsz, raz do roku. W przypadku większości aut dostęp do filtra kabinowego nie jest trudny – znajduje się w podszybiu lub za schowkiem przed pasażerem. Nie potrzeba więc nawet kluczy!
Filtr dobrej jakości posiada kilka warstw o odmiennej strukturze włókien, zatrzymujących różne typy zabrudzeń (np. pyłki roślin, sadza i kurz). Możesz się także wyposażyć w specjalną wersję z węglem aktywnym, który pochłania szkodliwe dla człowieka gazy. Niestety, cena takich filtrów jest dwukrotnie wyższa, ale odpowiada o wiele lepszej jakości. Jeśli poruszasz się głównie po mieście, pełnym spalin, jest to zdecydowanie opcja dla ciebie. Nie warto oszczędzać na tym elemencie, ponieważ w najtańszych wydaniach często stosuje się wkłady papierowe, szybko tracące początkową skuteczność. Wtedy trzeba kupić kolejny filtr, a to już wcale nie wychodzi ekonomiczniej…
Filtr kabinowy można kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym, nie musi to być autoryzowany serwis. Jego cena waha się od 20 do ok. 150 zł, w zależności jaki wybierzemy. Sama wymiana jest dosyć prosta, więc nie trzeba zlecać jej mechanikowi. Po pierwsze, dowiedz się, gdzie w twoim aucie znajduje się filtr – w dużej mierze zależy to od marki pojazdu. Możesz w tym celu zajrzeć do instrukcji obsługi lub sprawdzić w Internecie. Kiedy już masz bezpośredni dostęp do tego miejsca, zdejmij gumową uszczelkę i odchyl plastikową kratkę, pod którą jest filtr. Następnie przeczyść obudowę z wszelkich zabrudzeń. Przy montażu nowego filtra zwróć uwagę, żeby strzałka z napisem „air flow” była skierowana w kierunku kabiny samochodu. I już – po krzyku.
Wymiana filtra kabinowego należy do prostych czynności, którą każdy posiadacz auta wykona bez problemu. Jeśli jednak nie chcesz tego robić samodzielnie, zawsze możesz wybrać się do sprawdzonego warsztatu, gdzie usługę wykona profesjonalista. Tak, czy inaczej, w mig sprawa będzie załatwiona!
Chevroleta Aveo T250 nie trzeba przedstawiać, po tym jak popularnym miejskim autem stała się poprzednia generacja T200. 2 generacja tego modelu produkowana była w latach 2006-2011, a samo...
Nissan Note to miejski minivan, który w kolejnej generacji przeszedł z segmentu K do B. Produkowany był w latach 2005-2016, gdzie 1 generacja przeszła lifting w 2010 roku, a jej...
Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy...