Średnia cena usługi: od 76,43 PLN do 141,69 PLN
Martwisz się stanem bębnów hamulcowych w Twoim aucie? Może pora na ich wymianę? To operacja, którą warto zlecić profesjonaliście. Wymiana szczęk, bębnów hamulcowych - dla sprawdzonego mechanika to nie problem. Warto o tym pamiętać, ponieważ od ich stanu zależy w dużej mierze działanie całego układu hamulcowego, a więc bezpieczeństwo osób jadących pojazdem. Tylko jak wygląda taka usługa?
Bębny hamulcowe są najważniejszą częścią hamulców bębnowych i to właśnie od nich pochodzi ta nazwa. Gdzie się znajdują? Są przymocowane do piasty koła i obracają się wraz z nim. Zasada działania całego układu jest banalnie prosta – wewnątrz bębna znajdują się dwie szczęki, które po naciśnięciu pedału hamulca rozpierają się na zewnątrz. Tym samym przesuwają się odrobinę względem punktu mocowania i dochodzi do kontaktu z powierzchnią bębna. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że do skutecznego działania hamulców bębnowych potrzeba o wiele mniej siły, niż w przypadku tarczowych.
Z czasem bębny hamulcowe ulegają zużyciu, co jest zrozumiałe w przypadku tak mocno eksploatowanego elementu. Wymiana na nowe niestety nie należy do prostych – wymaga nie tylko ogromnej wiedzy, ale także specjalistycznego sprzętu. Kiedy należy je wymienić? Każdy bęben ma wytłoczoną na powierzchni wartość określającą dopuszczalną grubość powierzchni roboczej. Jeśli dojdzie do jej przekroczenia, konieczna jest wizyta u mechanika w celu założenia nowej części. Osobną sprawą jest korozja, która mocno niszczy bębny, a także zużyte szczęki hamulcowe, które mogą je mocno uszkodzić.
Aby dokonać wymiany, fachowiec musi zdjąć koło i zdemontować bęben. W takiej sytuacji absolutną koniecznością jest wymiana szczęk hamulcowych – rozpina się w tym celu dźwignię samoregulatora szczęk, a następnie składa i nastawia go z powrotem. W trakcie pracy należy odłączyć od szczęk także hamulec ręczny. Podczas dokonywania wymiany często okazuje się, że łożysko także jej wymaga, nie można więc z powrotem go zamontować. Na końcu kontrolujemy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, a także jego temperaturę wrzenia za pomocą testera. Jeśli wszystkie te czynności zostały wykonane, można przystąpić do jazdy próbnej, a najlepiej testu hamulców na ścieżce diagnostycznej.
Żywotność bębnów po takiej wymianie jest trudna do określenia – określa się ją od 60 do nawet 250 tys. km. Wszystko tak naprawdę zależy od części, które się zastosuje. Jeśli postawisz na dobre jakościowo bębny, nie będziesz musiał ich często zmieniać. Dużo też zależy od stylu jazdy kierowcy – im spokojniejsza, tym lepiej.
Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...
Zima jest trudnym okresem dla samochodów, zwłaszcza tych parkowanych na zewnątrz. Negatywnie na poszczególne części auta wpływają niskie temperatury, opady śniegu, szron osadzający się na szybach...
Jazda z uszkodzonym układem kontroli trakcji stwarza poważne zagrożenie, tym bardziej, że może być to powiązane z układem ABS. Zapalenie kontrolki kontroli trakcji może być spowodowane awarią...
Podwyższona prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym może być oznaką usterki. Warto sprawdzić, czy prędkość obrotowa wraca do normy po rozgrzaniu silnika. Problem może powodować uszkodzony...