Nie wiesz, jak wyjąć zapieczony wtryskiwacz z silnika Twojego auta? Próbowałeś już wszystkiego, on nadal ani drgnął? Nie ma w tym nic dziwnego! Wtrysk trzyma się końcówką, zapieczoną w głowicy. Nie puści więc przy pomocy żadnych „domowych” metod. Szkoda twojego czasu i wysiłku – lepiej zleć to zadanie specjaliście.

Dlaczego zapieczony wtryskiwacz trzyma się tak mocno, że żadnym sposobem nie można go wyjąć? Wtrysk trzyma się końcówką, która została zapieczona w głowicy. Nie dasz więc rady go wyciągnąć przy zastosowaniu żadnych domowych metod – daruj sobie próby z colą, czy podgrzewaniem. Końcówka z pewnością „zespawała” się z głowicą tak mocno, że prędzej ją złamiesz, niż wyciągniesz. Bardzo często do takiej sytuacji dochodzi w samochodach z instalacją gazową, w których wtryskiwacze mają rzadki kontakt z benzyną. Niestety, nie można tego tak zostawić, a jazda z zapieczonymi wtryskiwaczami może prowadzić nawet do unieruchomienia pojazdu. Potrzebna jest więc pomoc specjalisty.
Czy fachowiec poradzi sobie z tak skomplikowanym problemem? Co zrobi, jeśli doszło już do pęknięcia wtryskiwaczy? Nie obawiaj się – na wszystko jest rozwiązanie. Mechanik z prawdziwego zdarzenia dysponuje specjalną prasą hydrauliczną o sile ciągu ok. 20 ton, co pozwala wyciągnąć wtryski z każdego silnika, nawet w kilku częściach. W wielu przypadkach istnieje możliwość dojazdu do klienta. Takie urządzenie specjalistyczne charakteryzuje się sporą ceną (od 2 do 13 tys. zł!), ale efekty są zadziwiająco dobre, więc wiele warsztatów się w nie wyposaża.
Czy można zregenerować zapieczone wtryskiwacze po wyjęciu? W wielu przypadkach tak. Przy zastosowaniu specjalistycznego sprzętu i środków można przeprowadzić z sukcesem ich regenerację, co stanowi niewątpliwą zaletę tego typu usług. Koszt takiej regeneracji jest o wiele mniejszy, niż zakup nowych części, więc jak najbardziej się opłaca.
Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...