Wtryskiwacze są najbardziej awaryjnym elementem systemu common rail. Niestety, są dość drogie, a w dodatku zużywają się z reguły kompletami, co znacznie podwyższa koszt wymiany. Nie każdego stać na taką usługę w warsztacie. Na szczęście, zamiast wymieniać, można je regenerować, co jest o wiele bardziej opłacalną opcją. Poprawnie wykonana naprawa doprowadzi je do bardzo dobrego stanu za niewielkie pieniądze.
System common rail od kilkunastu lat stanowi rewolucję w świecie motoryzacji i jest wyznacznikiem nowoczesności. Niestety, nie jest on bez wad i należy do awaryjnych. Co najczęściej się psuje? Przede wszystkim wtryskiwacz (850-6500 zł), pompa wysokiego ciśnienia (1600-5500 zł) i zawór ciśnieniowy (150-900 zł).
Wtryskiwacze przy dużym przebiegu prędzej, czy później zaczną szwankować. Po czym to rozpoznać? Przede wszystkim po problemach z odpalaniem zimnego silnika. Niestety, poprawnej diagnozy nie będziesz w stanie wydać samodzielnie, podobnie jak nie zrobi tego zwykły mechanik. W normalnym warsztacie stwierdzą co najwyżej problem z układem wtryskowym. Szczególne informacje otrzymasz jedynie w specjalistycznym serwisie, który posiada odpowiedni sprzęt.
Większość wtryskiwaczy common rail można naprawić bez większych problemów - jeśli na rynku dostępne są części, dobry warsztat z pewnością sobie z tym poradzi. Standardowo cena regeneracji takiego wtryskiwacza kosztuje od 150 do 700 zł i zależy w dużej mierze od stopnia uszkodzenia. Jeśli udasz się do sprawdzonego i profesjonalnego serwisu, wtryskiwacze powinny zostać po tym zabiegu doprowadzone do pierwotnego stanu.
Jak działa common rail? Proces zaczyna się od podania paliwa przez pompę paliwową do pompy wysokiego ciśnienia. Trafia ono pod wysokim ciśnieniem do listwy common rail, z którą połączony jest wtryskiwacz. Wtrysk następuje pod wpływem impulsu elektrycznego.
Regeneracja wtryskiwaczy wymaga zastosowania specjalistycznego sprzętu, którym nie dysponuje każdy warsztat. Jeśli więc znajdziesz bardzo tanią ofertę regeneracji, dobrze się zastanów, czy warto ją wybrać. W wielu serwisach pracuje się na starych urządzeniach, co często uniemożliwia efektywną naprawę. Lepiej więc postawić na punkt autoryzowany przez producentów układów wtryskowych, co daje nam gwarancję rzetelnej usługi. W takich warsztatach narzucane są wysokie standardy naprawy, sprzęt jest nowoczesny, a fachowcy mają stały dostęp do rozwiązań producentów. Stosują przy tym oryginalne części, które są droższe, ale za to zapewniają przywrócenie świetności wtryskiwaczom, czego nie można powiedzieć o tanich, używanych zamiennikach.
BMW Serii 1 F20-21 to kontynuacja modelu E81-87 który odniósł duży sukces. Model urósł w porównaniu do poprzednika nie tylko na zewnątrz. Gama silników benzynowych liczy aż 14 jednostek oraz...
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach z pewnością jest frustrująca, ale poza tym może prowadzić do poważnych usterek. Za ciężką i nierówną pracę odpowiadać mogą niedrożne wtryskiwacze paliwa,...