Wodorowanie silników, cena

Średnia cena usługi: od 200,00 PLN do 400,00 PLN

 Wodorowanie silnika polega na oczyszczeniu komory spalania z nagaru znajdującego się na denkach tłoka, zaworach czy przylgniach zaworowych. Nagar w tych miejscach powstaje na skutek nieprawidłowego procesu spalania składający się z połączenia paliwa z olejem. Proces wodorowania silnika przebiega następująco: 

  1. do przeprowadzenia wodorowania silnik musi być w pełni sprawny
  2. mechanik sprawdza czy silnik został wcześniej odpowiednio rozgrzany
  3. do układu dolotowego wprowadzony zostaje przewód od generatora wodoru
  4. pracujący silnik zasysa powietrze z dodatkiem wodoru do komory spalania
  5. chwilowy wzrost temperatury spalania powoduje dopalenie nagaru zjawiskiem pirolizy - zamiany nagaru w gaz i wydalenie go układem wydechowym
  6. co 15 minut następuje kilkukrotne zwiększenie prędkości obrotowej w celu wydmuchnięcia pozostałości z układu
  7. po przeprowadzonym wodorowaniu należy przejechać 20-30km na wysokich obrotach silnika (powyżej 3000 obr/min) w celu wydalenia wszystkich pozostałości

Korzyści z wodorowania silnika to poprawienie jego stanu poprzez oczyszczenie komory spalania, zaworów i przylgni, kolektora wydechowego. Nagar na przylgniach zaworowych może doprowadzić do utraty kompresji i dalszych konsekwencji dla silnika. Proces wodorowania trwa z reguły około 1 godzinę. W niektórych sytuacjach przeciągnać się może do 2 godzin. Czasochłonny proces wodorowania spowodowany jest powolnym rozpuszczaniem nagaru, aby odrywające się jego większe elementy nie zaszkodziły silnikowi.

Usluga ta z reguły mieści się w kwocie 200-250zł. Cena zależna jest od pojemności silnika i potrzebnej do tego ilości wodoru. Wodorowanie jest zabiegiem bezpiecznym dla silnika, ponieważ krótkotrwałe podniesienie temperatury spalania wywoływane jest także podczas zwykłej regeneracji filtra DPF. Temperatury te nie są w stanie zaszkodzić silnikowi także benzynowemu. Dodatkowo wodór jest gazem czystym nie pozostawiającym osadu po procesie spalania.

Nie należy jednak wodorować silników starszych niż 20 letnie, ponieważ oczyszczenie ich komory spalania może doprowadzić do nieszczelności. Po wodorowaniu nie ma konieczności wymiany oleju silnikowego. Efekty wodorowania są bardziej widoczne w przypadku silników diesla niż benzynowych. Silniki zasilane LPG nie ma sensu wodorować, ponieważ gaz LPG jest suchy i nie pozostawia osadu. Komory spalania silników z LPG z reguły nie zbierają nagaru. 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Suzuki SX4 I - Cena wymiany rozrządu

Suzuki SX4 I - Cena wymiany rozrządu

 Suzuki SX4 to kompakt segmentu C mimo, że wyglądem przypomina crossovera z właściwościami SUV'a. Jego włoskim bliźniakiem jest Fiat Sedici, a sam SX4 dzieli płytę podłogową z mniejszym...

więcej

Kia Ceed I - Cena wymiany rozrządu

Kia Ceed I - Cena wymiany rozrządu

 Kia Ceed to hit rynkowy, którego premiera odbyła się w 2006 roku, a produkcja z powodzeniem odbywa się do dzisiaj. Generacja omawianego modelu kończy się jednak na roku 2012. Samochód...

więcej

Nissan Note I - Cena wymiany rozrządu

Nissan Note I - Cena wymiany rozrządu

 Nissan Note to miejski minivan, który w kolejnej generacji przeszedł z segmentu K do B. Produkowany był w latach 2005-2016, gdzie 1 generacja przeszła lifting w 2010 roku, a jej produkcja...

więcej

Chevrolet Aveo T200 - Cena wymiany rozrządu

Chevrolet Aveo T200 - Cena wymiany rozrządu

 Chevrolet Aveo to miejski model segmentu B. Gdy Daewoo zajęte zostało przez Chevroleta, mniejszy model Aveo zastąpił popularnego Lanosa. Jego produkcja rozpoczęła się w 2002 roku i trwa do...

więcej