Wodorowanie silników, cena

Średnia cena usługi: od 150,00 PLN do 200,00 PLN

 Wodorowanie silnika polega na oczyszczeniu komory spalania z nagaru znajdującego się na denkach tłoka, zaworach czy przylgniach zaworowych. Nagar w tych miejscach powstaje na skutek nieprawidłowego procesu spalania składający się z połączenia paliwa z olejem. Proces wodorowania silnika przebiega następująco: 

  1. do przeprowadzenia wodorowania silnik musi być w pełni sprawny
  2. mechanik sprawdza czy silnik został wcześniej odpowiednio rozgrzany
  3. do układu dolotowego wprowadzony zostaje przewód od generatora wodoru
  4. pracujący silnik zasysa powietrze z dodatkiem wodoru do komory spalania
  5. chwilowy wzrost temperatury spalania powoduje dopalenie nagaru zjawiskiem pirolizy - zamiany nagaru w gaz i wydalenie go układem wydechowym
  6. co 15 minut następuje kilkukrotne zwiększenie prędkości obrotowej w celu wydmuchnięcia pozostałości z układu
  7. po przeprowadzonym wodorowaniu należy przejechać 20-30km na wysokich obrotach silnika (powyżej 3000 obr/min) w celu wydalenia wszystkich pozostałości

Korzyści z wodorowania silnika to poprawienie jego stanu poprzez oczyszczenie komory spalania, zaworów i przylgni, kolektora wydechowego. Nagar na przylgniach zaworowych może doprowadzić do utraty kompresji i dalszych konsekwencji dla silnika. Proces wodorowania trwa z reguły około 1 godzinę. W niektórych sytuacjach przeciągnać się może do 2 godzin. Czasochłonny proces wodorowania spowodowany jest powolnym rozpuszczaniem nagaru, aby odrywające się jego większe elementy nie zaszkodziły silnikowi.

Usluga ta z reguły mieści się w kwocie 200-250zł. Cena zależna jest od pojemności silnika i potrzebnej do tego ilości wodoru. Wodorowanie jest zabiegiem bezpiecznym dla silnika, ponieważ krótkotrwałe podniesienie temperatury spalania wywoływane jest także podczas zwykłej regeneracji filtra DPF. Temperatury te nie są w stanie zaszkodzić silnikowi także benzynowemu. Dodatkowo wodór jest gazem czystym nie pozostawiającym osadu po procesie spalania.

Nie należy jednak wodorować silników starszych niż 20 letnie, ponieważ oczyszczenie ich komory spalania może doprowadzić do nieszczelności. Po wodorowaniu nie ma konieczności wymiany oleju silnikowego. Efekty wodorowania są bardziej widoczne w przypadku silników diesla niż benzynowych. Silniki zasilane LPG nie ma sensu wodorować, ponieważ gaz LPG jest suchy i nie pozostawia osadu. Komory spalania silników z LPG z reguły nie zbierają nagaru. 

WYSZUKAJ NA MAPIE

WARSZTATY W POBLIŻU

Nasze porady

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi...

więcej

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II...

więcej

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

 Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...

więcej