Wodorowanie silników, cena

Średnia cena usługi: od 150,00 PLN do 200,00 PLN

 Wodorowanie silnika polega na oczyszczeniu komory spalania z nagaru znajdującego się na denkach tłoka, zaworach czy przylgniach zaworowych. Nagar w tych miejscach powstaje na skutek nieprawidłowego procesu spalania składający się z połączenia paliwa z olejem. Proces wodorowania silnika przebiega następująco: 

  1. do przeprowadzenia wodorowania silnik musi być w pełni sprawny
  2. mechanik sprawdza czy silnik został wcześniej odpowiednio rozgrzany
  3. do układu dolotowego wprowadzony zostaje przewód od generatora wodoru
  4. pracujący silnik zasysa powietrze z dodatkiem wodoru do komory spalania
  5. chwilowy wzrost temperatury spalania powoduje dopalenie nagaru zjawiskiem pirolizy - zamiany nagaru w gaz i wydalenie go układem wydechowym
  6. co 15 minut następuje kilkukrotne zwiększenie prędkości obrotowej w celu wydmuchnięcia pozostałości z układu
  7. po przeprowadzonym wodorowaniu należy przejechać 20-30km na wysokich obrotach silnika (powyżej 3000 obr/min) w celu wydalenia wszystkich pozostałości

Korzyści z wodorowania silnika to poprawienie jego stanu poprzez oczyszczenie komory spalania, zaworów i przylgni, kolektora wydechowego. Nagar na przylgniach zaworowych może doprowadzić do utraty kompresji i dalszych konsekwencji dla silnika. Proces wodorowania trwa z reguły około 1 godzinę. W niektórych sytuacjach przeciągnać się może do 2 godzin. Czasochłonny proces wodorowania spowodowany jest powolnym rozpuszczaniem nagaru, aby odrywające się jego większe elementy nie zaszkodziły silnikowi.

Usluga ta z reguły mieści się w kwocie 200-250zł. Cena zależna jest od pojemności silnika i potrzebnej do tego ilości wodoru. Wodorowanie jest zabiegiem bezpiecznym dla silnika, ponieważ krótkotrwałe podniesienie temperatury spalania wywoływane jest także podczas zwykłej regeneracji filtra DPF. Temperatury te nie są w stanie zaszkodzić silnikowi także benzynowemu. Dodatkowo wodór jest gazem czystym nie pozostawiającym osadu po procesie spalania.

Nie należy jednak wodorować silników starszych niż 20 letnie, ponieważ oczyszczenie ich komory spalania może doprowadzić do nieszczelności. Po wodorowaniu nie ma konieczności wymiany oleju silnikowego. Efekty wodorowania są bardziej widoczne w przypadku silników diesla niż benzynowych. Silniki zasilane LPG nie ma sensu wodorować, ponieważ gaz LPG jest suchy i nie pozostawia osadu. Komory spalania silników z LPG z reguły nie zbierają nagaru. 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Hyundai i30 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Hyundai i30 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Hyundai i30 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i liftback....

więcej

Mitsubishi ASX - Cena wymiany rozrządu

Mitsubishi ASX - Cena wymiany rozrządu

Mitsubishi ASX to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu razem z kilkoma liftingami, produkowanego w nadwoziu...

więcej

BMW Serii 5 (E39, E60, F10) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 5 (E39, E60, F10) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 BMW Serii 5 to niemieckie auto klasy wyższej produkowane od 1972 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 8 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku...

więcej

Suzuki Swift (IV, V, VI) - Cena wymiany rozrządu

Suzuki Swift (IV, V, VI) - Cena wymiany rozrządu

Suzuki Swift to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1983 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi...

więcej