Światła dzienne LED

Dzięki światłom dziennym LED możesz sporo zaoszczędzić, ponieważ rzadziej trzeba je wymieniać, a zużycie paliwa ulega znacznemu obniżeniu. Dodatkową zaletą jest znacznie większa widoczność samochodu na drodze. Interesuje Cię montaż świateł dziennych LED lub wymiana uszkodzonych? A może szukasz sprawdzonego elektryka, który zajmie się usunięciem powstałej w nich usterki? Instalacja nie jest trudna i można wykonać ją samemu – zobacz, jak krok po kroku jej dokonać.

światła dzienne led

Jazda z włączonymi światłami mijania jest w Polsce przez całą dobę obowiązkowa. W dzień można także używać świateł do jazdy dziennej, których montaż nie jest niczym trudnym. Zwolenników tego rozwiązania jest coraz więcej – światła LED potrzebują o wiele mniej energii do działania, a to przekłada się na zużycie paliwa. Jest to więc świetna opcja dla lubiących oszczędności posiadaczy aut.

Zanim przystąpisz do montażu, musisz zdecydować się na konkretny model świateł. Najlepiej postawić na cały zestaw, który zawiera wszystkie niezbędne elementy: moduł sterujący światłami, kompletną wiązkę elektryczną, opaski samozaciskowe, wkręty oraz uchwyty typu "clip on". Powinna być do niego dołączona instrukcja montażowa, z którą koniecznie się zapoznaj! Na początku określ miejsce montażu i ustal jego wysokość. Pamiętaj, że światła nie mogą być zainstalowane powyżej 150 cm, ani poniżej 25 cm od podłoża. Odległość między światłami powinna wynieść minimum 60cm.

Najlepszym miejscem jest dolny wlot powietrza do silnika w zderzaku. Prawdopodobnie będziesz musiał wywiercić dodatkowe otwory na uchwyty. Podczas przymiarki wystarczy oznaczyć te miejsca, a następnie użyć cienkiego wiertła. Pozostaw za uchwytami lukę na instalację elektryczną! Teraz możesz już zamocować uchwyty przy pomocy specjalnych wkrętów. Wepnij w nie światła i poprowadź tyłem przewody zasilające do wnętrza komory silnikowej. Przewody świateł podłącz do zacisków akumulatora. Odkręć odpowiednim kluczem śruby klem, podłącz kable wiązki i zakręć wszystko z powrotem.

Teraz musisz zlokalizować wiązkę elektryczną świateł pozycyjnych. Do odpowiedniego kabla podłącz moduł DRL z zachowaniem biegunowości, przy pomocy spinki przewodzącej. Został już tylko moduł automatycznego uruchamiania świateł, który trzeba stabilnie zamocować pod maską. Następnie wepnij do niego kable świateł jazdy dziennej. Na końcu upewnij się, że wszystko dobrze podłączyłeś. Nie było to takie trudne, prawda?

Zachowanie wszystkich wymaganych odległości ustawienia świateł podczas montażu jest bardzo ważne, ponieważ zostało to wyraźnie uregulowane w prawie. Dodatkowo światła te muszą posiadać polską homologację. Nie decyduj się więc na pierwszy lepszy zestaw, tylko sprawdź wszystko dokładnie. Inaczej możesz mieć problemy podczas przeglądu. Jeśli nie jesteś pewien, jakie światła wybrać, albo nie czujesz się na siłach, by dokonać samodzielnego montażu, wybierz się do profesjonalnego serwisu. Sprawdzony fachowiec dobierze odpowiednie oświetlenie i zamocuje je według wszelkich wytycznych. A ty będziesz nie będziesz się musiał o nic martwić.

WYSZUKAJ NA MAPIE

WARSZTATY W POBLIŻU

Nasze porady

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi...

więcej

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany rozrządu

  Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia...

więcej

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

 Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11...

więcej

Audi A6 C5 - Cena wymiany rozrządu

Audi A6 C5 - Cena wymiany rozrządu

 Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym...

więcej