Rozruszniki naprawa

Rozrusznik w Twoim samochodzie potrzebuje naprawy, bądź wymiany? Jeśli odpalenie silnika w aucie zajmuje dłuższy czas lub słychać nadmierny hałas, to znak, że warto skorzystać z pomocy dobrego mechanika. Z reguły problemy z odpalaniem auta pojawiają się w sezonie jesienno-zimowym i nie oznacza to, że mamy problem z alternatorem. Bardzo często awariom ulega rozrusznik, odpowiedzialny bezpośrednio za rozpoczęcie pracy silnika.

naprawa rozrusznika

Czym jest rozrusznik? To silnik elektryczny, który pobiera najwięcej prądu ze wszystkich odbiorników w pojeździe, ale tylko podczas rozruchu auta. Aby jednostka napędowa mogła zacząć pracę, rozrusznik musi pokonać opory pochodzące z tarcia łożysk wału korbowego, tłoków i kompresji silnika. Z reguły w dieslach występują mocniejsze rozruszniki.

Rozrusznik jest elementem eksploatacyjnym, który ma określoną żywotność. W przypadku samochodów ciężarowych określa się ją na 700-800 tys. km, natomiast osobowych około 150 tys. km. Uszkodzenie tego urządzenia można zauważyć szczególnie w okresie zimowym, gdy nie można odpalić auta, a po przekręceniu kluczyka spod maski wydostają się dźwięki przypominające trzaski.

Najczęściej zużyciu ulegają szczotki, bendiks i tulejki. Jest to szczególny problem, gdy rozrusznik nie jest dobrze osłonięty i dostają się do niego zanieczyszczenia. Również kierowca może przyczynić się do takiej awarii, jeśli podczas rozruchu naciska pedał gazu, a nie sprzęgła. Rozrusznik poprzez takie działanie musi kręcić się z o wiele większą prędkością, co może doprowadzić do uszkodzeń mechanicznych.

Gdy już dojdzie do awarii, istnieje kilka opcji dla posiadacza samochodu. Jeśli chce się oszczędzić, wystarczy poddać rozrusznik regeneracji, co kosztuje około 70 zł. Usługa ta obejmuje diagnozę, czyszczenie urządzenia i wymianę uszkodzonych podzespołów. Jest t bardzo opłacalne rozwiązanie, ponieważ zakup nowego rozrusznika może kosztować dziesięć razy więcej! Z kolei kupno zamiennika to koszt około 400zł.

Jak wygląda wymiana rozrusznika? Jeśli ulegnie on awarii, konieczne jest jego wymontowanie. W tym celu trzeba odłączyć wszystkie przewody elektryczne, które dochodzą do urządzenia, i odkręcić śruby mocujące do bloku silnika. Czasem, aby tego dokonać, trzeba umieścić samochód na podnośniku i wymontować osłony znajdujące się pod silnikiem i skrzynią biegów. Jak widać, jest z tym trochę zachodu. Prawda jest taka, że demontaż i ponowne umieszczenie rozrusznika, a także wszelkie naprawy jego podzespołów powinny być wykonywane przez fachowca i to właśnie do niego należy udać się z problemem. Amatorskie naprawy nie popłacają i mogą się skończyć naprawdę dużym ubytkiem dla portfela.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Audi A8 D3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Audi A8 D3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej

Audi A6 C6 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Audi A6 C6 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej

Czy warto kupować auto z zawieszeniem pneumatycznym?

Czy warto kupować auto z zawieszeniem pneumatycznym?

Zawieszenie pneumatyczne to rozwiązanie stosowane od lat głównie przez producentów marek premium, ale nie tylko. Jakie korzyści w codziennej eksploatacji daje? Czym różni się pneumatyka od...

więcej

Ile kosztuje naprawa zawieszenia pneumatycznego?

Ile kosztuje naprawa zawieszenia pneumatycznego?

Kluczem do oszacowania kosztów konkretnej naprawy zawieszenia pneumatycznego jest dokładne sprawdzenie całego układu i wyselekcjonowanie części, które nadają się do wymiany. Koszt usługi...

więcej