Regeneracja rozrusznika

Rozrusznik to element odpowiedzialny za uruchomienie silnika. Malutkie koło zębate rozrusznika zazębia się z dużym kołem zamachowym, wprawiając w ruch układ tłokowo korbowy. Po uzyskaniu odpowiedniej prędkości w silniku dochodzi do zapłonu. Rozrusznik do pracy wykorzystuje prąd z akumulatora i to w dużych ilościach. Dlatego akumulator powinien być zawsze naładowany i w dobrym stanie.

Ile kosztuje naprawa rozrusznika?

Cena regeneracji rozrusznika zależy w dużej mierze od elementów, które podlegają wymianie. W rozruszniku uszkodzeniu mógł ulec wirnik, łożyska i tuleje, sprzęgło jednokierunkowe, włącznik elektromagnetyczny, szczotki węglowe czy bendiks. Poniżej przedstawiona cena zawiera usługę demontażu i montażu rozrusznika oraz poddanie go regeneracji. Doliczyć należy części wymieniane na sprawne.

 Białystok 120-230 PLN Wybierz serwis
 Bydgoszcz 100-300 PLN Wybierz serwis
 Gdańsk 110-256 PLN Wybierz serwis

 Gorzów Wlkp.

 96-312 PLN Wybierz serwis
 Katowice 124-250 PLN Wybierz serwis
 Kielce  87-237 PLN Wybierz serwis
 Kraków  95-219 PLN Wybierz serwis
 Lublin 87-256 PLN Wybierz serwis
 Łódź  105-285 PLN Wybierz serwis
 Olsztyn 95-210 PLN Wybierz serwis
 Poznań 113-298 PLN Wybierz serwis
Szczecin 133-300 PLN Wybierz serwis
Toruń 142-311 PLN Wybierz serwis
Warszawa 155-415 PLN Wybierz serwis
Wrocław 140-240 PLN Wybierz serwis
Zielona Góra 75-200 PLN Wybierz serwis

Przykładowe ceny elementów rozrusznika

  • Mechanizm sprzęgający (bendiks) - od 10 do 400 zł
  • Wirnik - od 30 do 150 zł
  • Cewki stojana - od 25 do 250 zł
  • Szczotkotrzymacz - od 10 do 200 zł
  • Szczotki - od 2 do 30 zł
  • Elektromagnez - od 40 do 90 zł
  • Przekaźnik rozrusznika - od 15 do 30 zł
     

Regeneracja rozrusznika krok po kroku

  1. Demontaż rozrusznika z pojazdu
  2. Wstępna diagnostyka stanu rozrusznika m.in. za pomocą miernika cyfrowego
  3. Rozbiórka rozrusznika na części
  4. Czyszczenie elementów wewnętrznych
  5. Piaskowanie i malowanie obudowy
  6. Sprawdzenie przerw w połączeniach elektrycznych
  7. Sprawdzenie luzu na łożyskach i tulejach
  8. Wymiana lub naprawa uszkodzonych części
  9. Smarowanie odpowiednich miejsc
  10. Montaż rozrusznika w całość
  11. Test rozrusznika
  12. Montaż zregenerowanego rozrusznika w pojeździe

naprawa rozrusznika

Typowe objawy uszkodzonego rozrusznika

  • Głośna praca rozrusznika bez kręcenia wałem korbowym - prawdopodobnie uszkodzony jest mechanizm sprzęgający. Sprawdzić należy także stan zębów na kole zamachowym oraz sprzęgło jednokierunkowe.
  • Brak reakcji na przekręcenie kluczyka - pierwszy w kolejności powinien być sprawdzone akumulator pod kątem rozładowania lub nawet niepełnego naładowania. Mógł także ulec uszkodzeniu przewód rozrusznika lub np. kabel masowy akumulatora. Problem może tkwić także w stacyjce. 
  • Metaliczny dźwięk bez kręcenia rozrusznika - w tej sytuacj rówież winny może być słaby akumulator, ale także uszkodzony elektromagnes. Ten metaliczny dźwięk to uderzenia zębnika o wieniec koła zamachowego.
  • Powolne kręcenie wałem korbowym, zbyt wolne do uruchomienia silnika - za powolne kręcenie rozrusznika odpowiadać może niski poziom naładowania akumulatora, lub zły stan przewodów elektrycznych. Jeżeli nie ma problemu z dostarczaniem energii, uszkodzeniu mogło ulec kilka elementów wewnątrz rozrusznika takich jak: wrinik, stojan, tulejki, szczotki czy sam silnik rozrusznika.
  • Ciągła praca rozrusznika, jeszcze po uruchomieniu silnika - odpowiadać za to mogą nadpalone styki w elektromagnesie, które pozostają zwarte lub zakleszczający się zębnik zespołu sprzęgającego.

Gdzie naprawić uszkodzony rozrusznik?

Rozrusznik to element w samochodzie, który najczęściej naprawiany jest przez wyspecjalizowane w tym osoby. Oznacza to, że większość mechaników jedynie demontuje i montuje rozrusznik w samochodzie, a następnie przekazuje go w sprawdzone miejsce. Warto korzystać z polecanych serwisów, ponieważ mają one znajomości w okolicy i z pewnością oddadzą rozrusznik do sprawdzonego przez siebie punktu regeneracji. 

Znajdź serwis w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20...

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli...

więcej

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevroleta Aveo T250 nie trzeba przedstawiać, po tym jak popularnym miejskim autem stała się poprzednia generacja T200. 2 generacja tego modelu produkowana była w latach 2006-2011, a samo nadwozie...

więcej

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem...

więcej