Regeneracja reflektorów, cena

Średnia cena usługi: od 64,40 PLN do 173,60 PLN

Niektóre reflektory samochodowe szybko się starzeją. Wystawione są na zmienne warunki atmosferyczne i liczne czynniki mechaniczne, co powoduje matowienie kloszy. W dobrym serwisie samochodowym szybko dokonasz ich regeneracji, przywracając im dawny blask. Zdecyduj, czy wystarczy Ci jedynie polerowanie klosza, czy wymagana jest kompletna regeneracja świateł.

Ile kosztuje regeneracja reflektorów?

Zabiegi wykonywane na reflektorach samochodowych można podzielić na 2 główne. Polerowanie klosza oraz regenerację kompleksową. Polerowanie może być wykonane na aucie i zawiera się w kwocie 80-200 zł za zestaw lamp. Regeneracja zawiera w sobie przywrócenie właściwości również po wewnętrznej stronie reflektora, stąd kwota ta jest wyższa i średnio zawiera się w 200-400 zł za sztukę.

 Białystok 75-110 PLN Wybierz serwis
 Bydgoszcz 60-140 PLN Wybierz serwis
 Gdańsk 65-110 PLN Wybierz serwis

 Gorzów Wlkp.

 85-100 PLN Wybierz serwis
 Katowice  75-150 PLN Wybierz serwis
 Kielce  115-130 PLN Wybierz serwis
 Kraków  50-125 PLN Wybierz serwis
 Lublin 65-100 PLN Wybierz serwis
 Łódź 100-120 PLN Wybierz serwis
 Olsztyn 90-100 PLN Wybierz serwis
 Poznań 80-160 PLN Wybierz serwis
Szczecin 100-150 PLN Wybierz serwis
Toruń 75-145 PLN Wybierz serwis
Warszawa 115-120 PLN Wybierz serwis
Wrocław 90-135 PLN Wybierz serwis
Zielona Góra 50-150 PLN Wybierz serwis

polerowanie reflektorów

Jak przebiega kompleksowa regeneracja reflektora?

  •  mycie reflektora - etap polegający na oczyszczeniu klosza i obudowy ze wszystkich zanieczyszczeń, smarów, owadów przed rozbiórką
  • otworzenie lampy - w tym momencie specjalista rozbiera lampę na części. W zależności od technologii zastosowanej w reflektorze, klosz można oddzielić rozpuszczając klej, lub trzeba go wyciąć. Odseparowany zostaje wtedy odbłyśnik
  • zdjęcie powłoki odbłyśnika - teraz specjalista może usunać zniszczoną powłokę odbłyśnika
  • przygotowanie odbłyśnika - zanim zostanie naniesiona nowa powłoka, odbłyśnik musi zostać dokładnie umyty i odtłuszczony. Stara warstwa musi zostać w 100% usunięta
  • nałożenie podkładu - podkład stanowi wysokotemperaturowy środek o charakterystyce metalu. Jest konieczny do zastosowania, przed nałożeniem głównej powłoki, dającej efekt lustra w reflektorze
  • nakładanie powłoki - wykonuje się je na zasadzie metalizacji próżniowej. Oznacza to naniesienie metalu na tworzywo sztuczne w warunkach wysokiej próżni. W efekcie element z tworzywa (odbłyśnik) wygląda jak chromowany polerowany element metalowy
  • konserwacja elementów mechanicznych - reflektor posiada mechanizmy pozwalające pozwalające sterować strumieniem świecenia oraz elementy mocujące go w aucie. Aby reflektor nadal w pełni funkcjonował, konserwuje się także te miejsca
  • polerowanie klosza - to co stanowi dla niektórych kwintesencję regeneracji lamp. Przywrócenie przejrzystego wyglądu zmatowiałemu reflektorowi samochodowemu. Jeżeli klosz jest mocno zniszczony, należy go regenerować dodając proces szlifowania

Ile trwa regeneracja reflektorów?

Poprawić estetykę i skuteczność świecenia reflektorów można na dwa popularne sposoby. Pierwszy to polerowanie klosza. Jest to proces znacznie krótszy i doświadczony operator narzędzia polerskiego obejdzie się bez demontażu lampy. Taka usługa może trwać ok. 2 godzin. Dużo bardziej angażująca, droższa i czasochłonna jest regeneracja lampy samochodowej. Tutaj demontaż lampy jest już konieczny, a w niektórych modelach aut wiąże się to nawet ze zdjęciem zderzaka. Firmy świadczące usługę kompleksowej regeneracji reflektorów, włącznie z odnowieniem odbłyśników, konserwacją mechanizmów itp. deklarują możliwosć wykonania tej operacji w ciągu jednej doby.

Regeneracja lamp xenonowych i LED

Polerowanie klosza lampy xenonowej czy LED nie różni się niczym specjalnym w stosunku do tradycyjnego reflektora samochodowego. Cena usługi powinna być taka sama chyba, że kształt lampy i jej rozmiar powoduje dodatkowe trudności. Różnica pojawia się w przypadku regeneracji, ponieważ wtedy następuje rozebranie lampy na części. Lampa Xenonowa wyposażona jest w systemy automatycznego poziomowania strumenia swiatła w zależności od obciążenia samochodu. Taka lampa nierzadko jest też wyposażona w soczewki skrętne, co czyni ją jeszcze bardziej zaawansowaną. Czyszczenie i konserwacja tych mechanizmów mogą podnieść cenę regeneracji o dodatkowe np. 100 zł.

Światła w całości wykonane w technologii LED stanowią największe wyzwanie podczas regeneracji czy naprawy. Obudowa takiej lampy musi zostać rozcięta, a po regeneracji sklejona lub spawana. Wymiana uszkodzonej diody wymaga elektryka, który rozlutuje płytkę i oddzieli diodę, a następnie wlutuje nową. Regeneracja lampy LED jest najdroższa, jednak właściciel pojazdu nie wymieniając takiego swiatła na nowe zyskuje najwięcej. Lampy LED bez problemu osiągają ceny rzędu kilkunastu, czy kilkudziesięciu tysięcy w przypadku aut premium.

Czy warto regenerować reflektory?

Czasy reflektorów za 200-300 zł można przenieść do historii. Takich aut jest coraz mniej, a pomiając lampy xenonowe, na rynku coraz więcej jest świateł LED. Najnowsza technologia zapewnia widoczność na bardzo wysokim poziomie, jednak nie małym kosztem. Obecnie standardowe reflektory potrafią kosztować 400-800 zł za sztukę, a ksenonowe od 1000 to nawet 7000 zł za sztukę w przypadku najnowszych aut. Zestaw lamp LED to koszt od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w zależności od producenta. Regeneracja lamp to koszt ok. 300-600 zł za sztukę, co pozwala zaoszczędzić wiele pieniędzy. Niektórzy specjaliści chwalą się, że regenerowany przez nich reflektor będzie lepszej jakości niż fabryczny.

Gdzie wykonać regenerację lamp samochodowych?

Tylko profesjonalnie wykonana usługa gwarantuje długie czerpanie satysfakcji z decyzji o regeneracji lamp, zamiast zakupu nowych. Po zdarciu warstwy z klosza i polerowaniu, powierzchnię należy zabezpieczyć przed promieniowaniem. Źle wykonana usługa spowoduje jeszcze szybsze zmatowienie klosza niż miało to miejsce wcześniej. Zleć usługę jedynie rekomendowanym spejalistom.

Zobacz gdzie zregenerujesz reflektory w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....

więcej

Skoda Fabia II - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia II - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...

więcej

Skoda Fabia I - Cena wymiany rozrządu

  Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...

więcej

Co zrobić, gdy reflektory nie świecą?

Co zrobić, gdy reflektory nie świecą?

Brak sprawnych reflektorów w samochodzie niesie za sobą szereg niebezpieństw. Pomijając fakt że, kierowca ma ograniczoną widoczność, to dodatkowo sam jest mniej zauważalny przez innych...

więcej