Naprawa dachów cabrio

Ile kosztuje naprawa dachu składanego?

Składany dach to dodatkowy zestaw elementów, który może ulec awarii w trakcie eksploatacji auta. Co gorsza, części do kabrioletów nie należą do najtańszych, a lista serwisów naprawiających auta bez dachu jest ograniczona. Poniżej prezentujemy orientacyjne ceny naprawy najczęściej występujących usterek w samochodach typu Cabrio.

Usługa Cena Gdzie wykonasz?

naprawa zacinającego mechanizmu składania i rozkładania dachu

roboczogodzina ok. 120-140 zł Wybierz serwis
polerowanie zmatowiałej tylnej szyby dachu ok. 150 zł Wybierz serwis
wymiana uszkodzonej tylnej szyby dachu ok. 400-600 zł Wybierz serwis
wymiana poszycia dachu materiałowego ok. 1500-1800 zł Wybierz serwis
czyszczenie i impregnacja miękkiego dachu ok. 300-500 zł Wybierz serwis

cabrio serwis

Najczęstsze usterki składanych dachów Cabrio

Zacinający się mechanizm otwierania i składania dachu - do problemu należy podejść indywidualnie. Mechanizm może się zacinać z powodu wypłukania smaru, co utrudnia swobodne poruszanie się elementów mechanizmu. Mogło też dojść do wykrzywienia któregoś z elementów, lub sam dach wymaga ponownej regulacji. O składanym dachu nie można zapomnieć podczas corocznego serwisu auta, dlatego do bezproblemowej pracy tego układu konieczna jest regularna regulacja.

Uszkodzona lub porysowana tylna szyba dachu - tylne szyby występują w wersji szklanej oraz wykonanej z tworzywa. Szyba z tworzywa zachowuje się inaczej niż szyba szklana, ponieważ bardziej podatna jest na warunki atmosferyczne. Trzymanie auta pod chmurką powoduje jej matowienie lub żółknięcie. Na rozwiązanie tego problemu może wystarczyć polerowanie. Jeżeli szyba została uszkodzona, konieczne będzie jej wycięcie i wszycie nowej. Niektóre konkstrukcje posiadają kieszeń na szybę, która znacząco ułatwia jej wymianę oraz bardzo redukuje koszty usługi.

Podarty materiał dachu - miękki dach w przeciwieństwie do hardtopu jest dużo bardziej podatny na uszkodzenia. Pomijając akty wandalizmu, na dach mogą spaść gałęzie z drzew i kamienie wyrzucane spod kół przejeżdzających aut. Z czasem materiał może się wytrzeć lub podrzeć. Pojazd z podartym dachem to nieprzyjemny widok, a jego naprawa nie będzie tania. Wymiana poszycia dachu na nowy materiał o dobrej jakości to wydatek nawet 2000 zł. 

Wyblaknięty i zabrudzony dach materiałowy - jeżeli samochód cabrio z miękkim dachem nie jest garażowany, słońce w dość krótkim czasie może spowodować wyblaknięcie koloru materiału. W takim wypadku konieczna jest jeszcze częstsza wizyta na myjni, najlepiej ręcznej i późniejsza impregnacja. Jeżeli nie chcesz słono zapłacić za wymianę całego poszycia na nowe, myj dokładnie dach i impregnuj nawet 3 razy w sezonie.

serwis cabrio Białystok Wybierz serwis
serwis cabrio Bydgoszcz Wybierz serwis
serwis cabrio Gdańsk Wybierz serwis
serwis cabrio Gorzów Wielkopolski Wybierz serwis
serwis cabrio Katowice Wybierz serwis
serwis cabrio Kielce Wybierz serwis
serwis cabrio Kraków Wybierz serwis
serwis cabrio Lublin Wybierz serwis
serwis cabrio Łódź Wybierz serwis
serwis cabrio Olsztyn Wybierz serwis
serwis cabrio Poznań Wybierz serwis
serwis cabrio Szczecin Wybierz serwis
serwis cabrio Toruń Wybierz serwis
serwis cabrio Warszawa Wybierz serwis
serwis cabrio Wrocław Wybierz serwis
serwis cabrio Zielona Góra Wybierz serwis

Wady i zalety kabrioletów

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, a samochodów ze składanym dachem w Polsce przybywa. Może być to spowodowane coraz wyższymi temperaturami zimą i w konsekwencji wydłużającym się czasem jazdy z otwartym dachem. Dodatkowo wiele kabrioletów, które kiedyś kosztowały majątek ma już swoje lata, a ich cena mocno spadła sprawiając, że są dostępne szerszej grupie odbiorców.

Wady:

  • ryzyko zalania pozostawionego otwartego samochodu podczas niespodziewanego deszczu
  • kurz, zanieczyszczenia z drogi i drzew dostają się do kabiny
  • cięższa konstrukcja, a w konsekwencji większe spalanie
  • dodatkowe czynności konserwacyjne, o których trzeba pamiętać
  • z reguły mniejsza pojemność bagażnika
  • ryzyko kradzieży rzeczy zostawionych w aucie z otwartym dachem
  • większy hałas wewnątrz kabiny podczas jazdy z miękkim dachem
  • brak filtrowanego powietrza w kabinie podczas jazdy w mieście z otwartym dachem

Zalety:

  • niedostępna w innych pojazdach frajda z jazdy przy dobrej pogodzie
  • łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z auta przy schowanym dachu
  • lepsza widoczność dla kierowcy przy schowanym dachu
  • często atrakcyjnejszy wygląd auta
  • często wyższa cena modelu przy odsprzedaży w porównaniu do standardowych nadwozi
  • wzbudzanie zainteresowania wśród znajomych i innych pasjonatów

Jak dbać o kabriolet?

Jazda i użytkowanie samochodu ze składanym dachem różni się nieco od jazdy autem ze standardowym nadwoziem. Największą troską muszą otoczyć swoje cabrio właściciele miękkich materiałowych dachów. Naprawa składanego dachu potrafi kosztować majątek, dlatego warto stosować się do poniższych zaleceń.

  1. Nie składaj mokrego dachu - czy to po chwilowym deszczu, czy wizycie na myjni. Dach zanim zostanie schowany w części bagażnika powinien dokładnie wyschnąć. Tyczy się to zarówno sztywnych dachów hard-top, jak i miękkich materiałowych soft-top. W przypadku tych pierwszych woda z zakamrków może dostać do mechanizmu powodując wilgoć i rdzewienie elementów. Zwinięty mokry materiał to idealne środowisko dla rozwoju pleśni i grzyba. 
  2. Konserwuj uszczelki - uszczelki w samochodzie ze składanym dachem to szczególnie wrażliwy temat. Punktów uszczelniających dach cabrio z nadwoziem jest znacznie więcej niż w standardowym nadwoziu, a jedynym elementem gwarantującym jego szczelność są uszczelki. Powinny być zawsze dopasowane i w dobrym stanie, dlatego niezapominaj o okresowej pielęgnacji tego elementu.
  3. Konserwuj dach materiałowy - odchody ptaków, gnijące liście, sól i inne zanieczyszczenia chemiczne są niebezpieczne nawet dla sztywnego lakierowanego metalowego dachu. Oczywistym jest, że w przypadku materiałowego dachu reagować trzeba bardzo szybko. Pamiętaj o regularnym myciu poszycia przy użyciu dedykowanej chemii. Impregnacja dachu ułatwi kolejne mycia oraz niedopuści tak łatwo do wżerania się w materiał np. ptasim odchodom.
  4. Unikaj myjni automatycznych - obrotowe szczotki z włosia, a szczególnie takie przepracowane mogą zaszkodzić dachowi z materiału. Skoro nawet wysokie ciśnienie wody może źle wpłynąć na uszczelki oraz materiał poszycia, samochody typu kabriolet najlepiej myć ręcznie. Ważny jest też kierunek ruchu szczotką, wzdłuż włókien. Spowolni to proces mechacenia materiału.
  5. Garażuj auto jeżeli to możliwe - nie od dziś wiadomo, że upalne lato i bombardowanie przez słońce promieniami UV wpływa tak samo źle na materiałowy dach i tylną szybę z tworzywa, jak mróz i lód zimą. W tych skrajnych porach roku warto aby samochód znajdował się pod zadaszeniem. Zdecydowanie łatwiej będzie utrzymać jego czystość, a proces zużycia będzie postępował znacznie wolniej.
  6. Regularnie reguluj mechanizm otwierania i zamykania dachu - składany dach posiada rozbudowany mechanizm ręczny, półautomatyczny lub automatyczny. Siłą rzeczy, elementy te z biegiem lat mogą się wyrobić, delikatnie zmienić swoje położenie, co może znacząco wpłynąć na cały rozbudowany proces precyzyjnego otwierania i zamykania dachu. Pamiętaj o regularnej kontroli i regulacji mechanizmu składanego dachu, a nie zaskoczy Cię problem z niedomykającym się dachem.

Gdzie oddać cabrio do naprawy?

Niewiele serwisów specjalizuje się w samochodach ze składanymi dachami. O ile ogólne naprawy może przeprowadzić każdy mechanik, to naprawę mechanizmu składania dachu trzeba zostawić fachowcom. Dach składany jest drogim dodatkiem do auta i potrzebne do niego elementy również nie należą do tanich. Niefachowa naprawa może zmusić kierowcę do szybkiego powrotu do serwisu i ponownego wydania sporej sumy pieniędzy. Dlatego zaleca się korzystanie tylko z polecanych serwisów specjalizujących się w naprawach kabrioletów w Twojej okolicy.

Znajdź serwis cabrio w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

BMW Serii 5 (E39, E60, F10) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 5 (E39, E60, F10) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 BMW Serii 5 to niemieckie auto klasy wyższej produkowane od 1972 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 8 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku...

więcej

Mitsubishi ASX - Cena wymiany rozrządu

Mitsubishi ASX - Cena wymiany rozrządu

Mitsubishi ASX to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu razem z kilkoma liftingami, produkowanego w nadwoziu...

więcej

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje...

więcej

Konserwacja otwieranego dachu

Konserwacja otwieranego dachu

Wraz z rozpoczęciem lata przyszedł czas na otwierane dachy w samochodzie. Jazda kabrioletem przy pięknej, słonecznej pogodzie to prawdziwa frajda. Trzeba jednak pamiętać, że o poszycie dachu...

więcej