Średnia cena usługi: od 4.200,00 PLN do 5.500,00 PLN
Bardziej niż jakikolwiek inny aspekt naprawy samochodu, malowanie auta jest uważane za sztukę. Jest to skutkiem wysiłku oraz umiejętności, które są wymagane do odpowiedniego mieszania farb oraz nanoszenia ich w łagodny i efektywny sposób. Nieważne, czy jesteś zainteresowany tym, aby auto wyróżniało sposobem jego malowania, czy po prostu starasz się zakryć ślady po kolizji, proces profesjonalnego malowania aut może Cię zainteresować.
Oto podstawowy przebieg procesu malowania:
Wstępne czyszczenie
Przed malowaniem, prawdziwy profesjonalista powinien najpierw przygotować powierzchnię zewnętrznej dla właściwej przyczepności farby. Ten rozpoczyna się od usunięcia pierwotnego wykończenia poprzez szlifowanie. Zanim goły metal pojazdu jest całkowicie odsłonięty, cała powierzchnia zostanie oczyszczona specjalnym środkiem do metali, który usuwa wszystkie niechciane zanieczyszczenia z powierzchni. Maskowanie wyeliminuje możliwość pojawienia się farby w niepożądanych miejscach.
Przygotowanie powierzchni
Przed malowaniem, powierzchnia jest pokrywana specjalnym środkiem w celu dalszej poprawy przyczepności lakieru i zapobiegania korozji. Gdy podkład jest suchy, powierzchnia jest szlifowana, aby wyrównać powierzchnię podkładu. W celu zapewnienia równomiernego szlifowania na każdym z obszarów, wprowadzany jest kolejny typ podkładu ochronnego. W zależności od stopnia niedoskonałości i nierówności występujących na karoserii, szlifowanie trzeba powtarzać dwa do sześciu razy.
Malowanie
Po położeniu lakieru podstawowego i jego wyschnięciu nakładana jest warstwa lakieru bezbarwnego. Po zakończeniu lakierowania i wyschnięciu powłoki, powierzchnię malowanych części nadwozia poleruje się żeby usunąć błędy w lakierze i osiągnięć estetyczny wygląd.
Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym...
Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia...
Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi...
Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11...