Lakierowanie zderzaka, cena

Średnia cena usługi: od 691,91 PLN do 866,36 PLN

Zderzak ze względu na swoje umiejscowienie jest narażony na wiele uszkodzeń i to nie koniecznie przy kolizji. W wielu przypadkach nie pozostaje więc nic innego, jak lakierowanie całości. Jest to zadanie niełatwe, wymagające doświadczenia i profesjonalnego sprzętu – nie warto więc próbować samodzielnych poprawek. Jak wykonać taki zabieg, aby efekt był zadowalający? Podpowiadamy krok po kroku, jak wygląda proces lakierowania zderzaka.

lakierowanie zderzaka

Najczęściej na lakierowanie decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.

W przypadku zderzaka pierwszą czynnością jest dokładne mycie z szamponem, aby pozbyć się błota i innych zanieczyszczeń. Jeśli zderzak posiada wgniecenia, trzeba je wyrównać, co w większości przypadków nie stanowi problemu – z reguły zderzaki są wykonane z elastycznego tworzywa, które pod wpływem podgrzania da się formować. Po ostygnięciu można odtłuścić powierzchnię i przystąpić do matowania papierem ściernym. Drobne rysy można bez problemu zeszlifować ręcznie, z kolei większe uszkodzenia traktuje się już raczej szlifierką.

Teraz można już przystąpić do szpachlowania zniszczonych powierzchni. Po wyschnięciu znowu całość matujemy do uzyskania gładkiej powierzchni. Nakładamy podkład (przeważnie dwie warstwy) i pozostawiamy na całą dobę do pełnego wyschnięcia. Znów szlifujemy papierem ściernym i myjemy zderzak. Jeśli wszystko jest w porządku, przystępujemy do malowania. Po wyschnięciu nakładamy lakier bezbarwny i znowu czekamy. Na końcu wystarczy przy pomocy pasty polerskiej wykończyć zabieg, aby osiągnąć estetyczny wygląd i pozbyć się wtrąceń w lakierze. Jak widać więc, jest to proces dość skomplikowany, wymagający posiadania wiedzy, ale także cierpliwości. Wszystkie cykle nakładania i schnięcia zajmują bowiem sporo czasu i nie każdy się na to zdecyduje. Z reguły fachowcy wykonują takie usługi o wiele szybciej.

Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...

więcej

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

 Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...

więcej

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...

więcej

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...

więcej