Średnia cena usługi: od 162,24 PLN do 202,32 PLN
Twój samochód nie pracuje jak należy? A może niepokoi Cię dziwne brzmienie silnika? Usuwanie wszelkich trudnych do rozpoznania usterek najlepiej zostawić doświadczonemu specjaliście. Niestety, udając się do warsztatu nigdy nie mamy pewności, ile będzie kosztowała usługa – rozbieżności bywają naprawdę spore. Ceny roboczogodziny potrafią się wahać od 50 zł do nawet 500! Jak w takiej sytuacji wybrać tani i dobry warsztat?
Różnice w kosztach pracy mechanika są zauważalne nie tylko między różnymi miastami, ale często także w ramach jednej okolicy. Wiele osób boi się, że nawet znalezienie niedrogiego fachowca w niczym nie pomoże – w końcu niska stawka roboczogodziny może wiązać się z dłuższym czasem naprawy, co w ostateczności nie oznacza wcale mniejszego kosztu usługi. Na szczęście nie jest to do końca prawda. W przypadku większości usterek producent danej części wyraźnie określa, ile powinien trwać czas naprawy – można to bez problemu sprawdzić. Nie może być więc tak, że wymiana filtra oleju, czy klocków hamulcowych będzie w warsztacie trwała pół dnia. Rozważny klient nie da się w takiej sytuacji nabić w butelkę.
W przypadku serwisów autoryzowanych mamy do czynienia ze specyficzną sytuacją – nawet w ramach jednej miejscowości ceny między nimi mogą się mocno różnić. W przypadku napraw powypadkowych cena usługi jest zależna także od konkretnego ubezpieczyciela auta. Jedne z największych stawek za roboczogodzinę wyznaczają serwisy BMW i Porsche, bowiem oscylują w granicach ok. 500zł. Z kolei w standardowych punktach w największych polskich miastach trzeba liczyć się z kosztem ok. 100zł/h. Wystarczy jednak oddalić się od tych miejscowości, a cena spada już o 20-25%.
Koszt roboczogodziny z reguły można sprawdzić w kosztorysie ubezpieczyciela, jeśli doszło do jakiejś szkody. Są one sporządzone na podstawie specjalnych programów, które mają gwarantować uczciwą wycenę. Niestety, są one stworzone na potrzeby ubezpieczycieli, a to sprawia, że przedstawione kwoty nieco mijają się z prawdą – wynika to z uprawnień rzeczoznawcy, który może wprowadzać korekty do wyceny. Stawki za roboczogodzinę są w takiej sytuacji często uśrednione.
Nie oznacza to jednak, że klient jest w takiej sytuacji bezradny. Kosztorys ubezpieczyciela można zakwestionować, nawet jeśli już otrzymaliśmy pieniądze. Może on mimo wszystko nie zmienić swojej wyceny, co wcale nie oznacza klapy. W takiej sytuacji dokonaj naprawy w wybranym przez siebie serwisie i weź fakturę za wykonane usługi. Jeżeli naprawa została dokonana z tytułu OC, dostaniesz zwrot różnicy.
Należy pamiętać, że koszt roboczogodziny jest różny w zależności od konkretnej usługi – inne stawki obowiązują za mechanikę samochodową, a jeszcze inne za elektromechanikę, czy naprawy blacharskie. Zostają w to wliczone bowiem koszty materiałów, a także prace przygotowawcze. Nie da się więc jednoznacznie określić tych kwot.
Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników...
Seat Ibiza to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i sedan. Głównymi...
Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do...
Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła...