Pojazd możemy nazwać hybrydą, jeżeli wykorzystuje on więcej niż jedną formę energii wykorzystywanej do napędu. W praktyce oznacza to, że hybryda może posiadać tradycyjny silnik spalinowy i zbiornik paliwa, jak również posiadać silniki elektryczne oraz zestaw akumuluatorów. Samochody hybrydowe są czasami błędnie mylone z pojazdami elektrycznymi. Hybrydy są najczęściej maszynami spalającymi benzynę, które wykorzystują swoje zespoły elektryczne mogące zbierać i wykorzystywać energię, która normalnie idzie na marne w standardowych samochodach. Teoretycznie, hybrydy elektryczne z silnikiem diesla byłyby jeszcze bardziej wydajne, ale systemy hybrydowe i silniki wysokoprężne stanowią dodatkowy koszt. Do tej pory instalacja zarówno jednego jak i drugiego w tym samym pojeździe okazała się droga.

Napęd elektryczny
Obsluga pojazdu na samej energii elektrycznej jest możliwa, jeśli system hybrydowy ma wystarczającą pojemność elektryczną. Maksymalna prędkość i odległość, na której obsługa elektryczna może zostać podtrzymana waha się od zera do kilku mil, i ma wiele wspólnego z wagą i aerodynamiką pojazdu, mocą silnika-generatora, oraz przede wszystkim - pojemnością baterii.
Wszystko o bateriach
Hybrydy wykorzystują dwa rodzaje baterii. Niklowo-wodorkowe są stosowane w prawie wszystkich obecnych hybrydach, ale nie są one wystarczająco wydajne i kompaktowe w użytkowaniu. Akumulatory litowo-jonowe, które są wystarczająco wytrzymałe dla przemysłu motoryzacyjnego są bateriamy wyboru dla wtyczek i coraz nowszych modeli konwencjonalnych modeli hybrydowych. Są lżejsze i bardziej wydajne energetycznie niż akumulatory niklowo-wodorkowe. Inżynierowie baterii nadal szukają hybryd nowej generacji lub akumulatorów pojazdu elektrycznego, które będą jeszcze lżejsze, prze czym zapewnią niższe koszty i większy zasięg.
Pojazdy z systemem start-stop
Jest to inna klasa pojazdów inspirowanych hybrydami, które pojawiły się na rynku, korzystających z systemu start-stop, który jest wykorzystywany w hybrydach Nie są hybrydami, ponieważ nie posiadają przynajmniej dwóch systemów zasilania (choć niektórzy w branży nazywają je mikro-hybrydami). Zamiast tego używają podrasowanego rozrusznika i akumulatora lub kondensatora, aby zapewnić funkcję stop-start. Nie mają jednak elektrycznego wspomagania przyspieszania i żadnych innych aspektów charakterystycznych dla pojazdów hybrydowych.
Samochody elektryczne
Samochody elektryczne korzystają wyłącznie z energii zmagazynowanej w baterii (lub zestawie baterii) do napędzania pojazdu. Silniki elektryczne stanowią czystą i bezpieczną alternatywę dla silnika spalania wewnętrznego. Jest wiele argumentów za używaniem takich pojazdów, jak i wiele wad samochodów elektrycznych. Pojazdy elektryczne mają lepsze przyspieszenie, ale mniejszy zasięg niż silniki konwencjonalne. Nie wytwarzają one żadnych spalin, ale wymagają długiego czasu ładowania.
Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w...
Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM...
Generacja B6 produkowana była w latach 2000 - 2006. Stylistyka nie zmieniła się znacząco, ale samochód upodobnił się do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. Do dyspozycji było 12 silników...
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do...