Diesel serwis

Szukasz warsztatu zajmującego się naprawą aut z silnikiem Diesla? Potrzebujesz specjalisty zajmującego się regeneracją pomp wtryskowych, naprawą pomp wspomagania, czy wtryskiwaczy Common Rail? A może czas na kapitalny remont silnika? Od diagnostyki komputerowej, przez naprawę pompy paliwowej, aż po regenerację turbosprężarek - warto udać się do sprawdzonego mechanika. Samochody z Dieslem są dość wymagające, lepiej więc nie bagatelizować usterek. Lepiej regularnie serwisować, niż płacić ogromne sumy za naprawę.

diesel serwis

Jak właściwie dbać o silnik diesla? Podstawową sprawą jest olej silnikowy, który należy wymieniać co 10 tys. km lub minimum raz w roku. Maksymalnie wartość tą można wydłużyć do 15 tys., ale zależy to od sposobu użytkowania. Jeżeli często jeździsz po mieście, w korkach, a także nierzadko włączasz i wyłączasz silnik, powinieneś dokonać wymiany już po 7-8tys. km. Ogólna zasada jest taka, że im częściej zmienia się ten płyn, tym mniej brudu dostaje się do elementów silnika i tym czystsze spaliny. Tym samym można znacznie przedłużyć żywotność filtra cząstek stałych. W dieslach należy często kontrolować stan oleju, najlepiej co 2-3 tys. km.

Oprócz tego nie można zapominać o zmianie oleju skrzyni biegów, której standardowo dokonuje się co 40 tys. km. Z ważniejszych płynów eksploatacyjnych trzeba mieć na uwadze także płyn chłodzący, który należy wymieniać co dwa lata.

Niemniej ważny jest układ dolotowy silnika diesla – filtr powietrza należy wymieniać co 40 tys. km, ale w praktyce lepiej zrobić to trochę wcześniej. Nie jest on drogi, a montaż należy do łatwych, można więc dokonać go samodzielnie. Warto o nim pamiętać, ponieważ znacznie wpływa na sprawność silnika. Co jakiś czas pożyteczną opcją jest zlecenie w warsztacie czyszczenia całego układu dolotowego, co pomoże utrzymać dobrą kondycję silnika.

Za jeden z najsłabszych elementów diesla uznaje się napęd rozrządu i pasków wieloklinowych, trzeba je więc kontrolować przynajmniej raz w roku. Jest to bardzo ważne, ponieważ nagła awaria spowoduje, że auto nie pojedzie już nigdzie. Kompletny układ napędu rozrządu wymienia się co 100-150 tys. km. W bardziej wadliwych silnikach lepiej nieco skrócić ten odstęp.

Z pozostałych elementów podlegających wymianie należy wymienić świece żarowe, które dobrze jest od czasu do czasu wykręcać. Robi się to po to, aby nie było problemu z ich demontażem po dłuższym czasie użytkowania. Jeśli zdecydujesz się na wymianę sprzęgła, pamiętaj także o wymianie wysprzęglika. Przy okazji także skontroluj koło dwumasowe.

Regularnie serwisowany diesel nie powinien sprawiać żadnych problemów, warto więc dokonywać na czas wszystkich wymian elementów eksploatacyjnych. Jeśli nie czujesz się na siłach, zawsze możesz udać się do sprawdzonego serwisu, w którym specjaliści dokonają wszystkich wymaganych czynności.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi...

więcej

Audi A6 C5 - Cena wymiany rozrządu

Audi A6 C5 - Cena wymiany rozrządu

 Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym...

więcej

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany rozrządu

  Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia...

więcej

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

 Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11...

więcej