Szukasz warsztatu zajmującego się naprawą aut z silnikiem Diesla? Potrzebujesz specjalisty zajmującego się regeneracją pomp wtryskowych, naprawą pomp wspomagania, czy wtryskiwaczy Common Rail? A może czas na kapitalny remont silnika? Od diagnostyki komputerowej, przez naprawę pompy paliwowej, aż po regenerację turbosprężarek - warto udać się do sprawdzonego mechanika. Samochody z Dieslem są dość wymagające, lepiej więc nie bagatelizować usterek. Lepiej regularnie serwisować, niż płacić ogromne sumy za naprawę.
Jak właściwie dbać o silnik diesla? Podstawową sprawą jest olej silnikowy, który należy wymieniać co 10 tys. km lub minimum raz w roku. Maksymalnie wartość tą można wydłużyć do 15 tys., ale zależy to od sposobu użytkowania. Jeżeli często jeździsz po mieście, w korkach, a także nierzadko włączasz i wyłączasz silnik, powinieneś dokonać wymiany już po 7-8tys. km. Ogólna zasada jest taka, że im częściej zmienia się ten płyn, tym mniej brudu dostaje się do elementów silnika i tym czystsze spaliny. Tym samym można znacznie przedłużyć żywotność filtra cząstek stałych. W dieslach należy często kontrolować stan oleju, najlepiej co 2-3 tys. km.
Oprócz tego nie można zapominać o zmianie oleju skrzyni biegów, której standardowo dokonuje się co 40 tys. km. Z ważniejszych płynów eksploatacyjnych trzeba mieć na uwadze także płyn chłodzący, który należy wymieniać co dwa lata.
Niemniej ważny jest układ dolotowy silnika diesla – filtr powietrza należy wymieniać co 40 tys. km, ale w praktyce lepiej zrobić to trochę wcześniej. Nie jest on drogi, a montaż należy do łatwych, można więc dokonać go samodzielnie. Warto o nim pamiętać, ponieważ znacznie wpływa na sprawność silnika. Co jakiś czas pożyteczną opcją jest zlecenie w warsztacie czyszczenia całego układu dolotowego, co pomoże utrzymać dobrą kondycję silnika.
Za jeden z najsłabszych elementów diesla uznaje się napęd rozrządu i pasków wieloklinowych, trzeba je więc kontrolować przynajmniej raz w roku. Jest to bardzo ważne, ponieważ nagła awaria spowoduje, że auto nie pojedzie już nigdzie. Kompletny układ napędu rozrządu wymienia się co 100-150 tys. km. W bardziej wadliwych silnikach lepiej nieco skrócić ten odstęp.
Z pozostałych elementów podlegających wymianie należy wymienić świece żarowe, które dobrze jest od czasu do czasu wykręcać. Robi się to po to, aby nie było problemu z ich demontażem po dłuższym czasie użytkowania. Jeśli zdecydujesz się na wymianę sprzęgła, pamiętaj także o wymianie wysprzęglika. Przy okazji także skontroluj koło dwumasowe.
Regularnie serwisowany diesel nie powinien sprawiać żadnych problemów, warto więc dokonywać na czas wszystkich wymian elementów eksploatacyjnych. Jeśli nie czujesz się na siłach, zawsze możesz udać się do sprawdzonego serwisu, w którym specjaliści dokonają wszystkich wymaganych czynności.
Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się...
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan....
Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to...
Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku....