Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Ford Fiesta Mk7 i Mk8 to średnio 343 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Ford Fiesta?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Fiesta Mk7 i Mk8 przedstawiono poniżej.

Ford Fiesta Mk7
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 4,1 5W-30 180 PLN 31 PLN 291 PLN
1.25 Duratec 60KM 44kW 3,8 5W-30 180 PLN 26 PLN 286 PLN
1.25 Duratec 82KM 60kW 3,8 5W-30 180 PLN 28 PLN 288 PLN
1.4 Duratec 96KM 71kW 3,8 5W-30 180 PLN 30 PLN 290 PLN
Diesel 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 3,8 5W-30 180 PLN 41 PLN 301 PLN
1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 3,9 5W-30 180 PLN 37 PLN 297 PLN

 

Ford Fiesta Mk8
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 4,8 5W-20 242 PLN 36 PLN 358 PLN
1.0 EcoBoost 125KM 92kW 4,6 5W-20 232 PLN 39 PLN 351 PLN
1.0 EcoBoost 140KM 103kW 4,6 5W-20 232 PLN 33 PLN 345 PLN
1.1 85KM 63kW 4 5W-20 201 PLN 33 PLN 314 PLN
1.5 EcoBoost 200KM 147kW 6,1 5W-20 307 PLN 41 PLN 428 PLN
Diesel 1.5 TDCi 85KM 63kW 6,2 0W-30 331 PLN 38 PLN 449 PLN
1.5 TDCi 120KM 88kW 6,2 0W-30 331 PLN 38 PLN 449 PLN
Hybryda 1.0 EcoBoost Hybrid 125KM 92kW 4,6 5W-20 232 PLN 30 PLN 342 PLN
1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW 4,5 5W-20 230 PLN 43 PLN 353 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Ford Fiesta?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Ford Fiesta Mk7 i Mk8 - Wymiana oleju

Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Ford Fiesta pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Ford Fiesta Mk7 - Cena wymiany płynu chłodniczego

Ford Fiesta Mk7 - Cena wymiany płynu chłodniczego

Forda Fiesta Mk7 produkowano w latach 2008 – 2017. Pojazd uzyskał nową stylizację, która odpowiadała większym modelom takim jak Focus, Mondeo czy S-Max. Po 4 latach od rozpoczęcia produkcji model przeszedł facelifting. Oferta prezentowała 17 silników benzynowych w przedziale 1.0 - 1.6, diesli...

więcej

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany filtra kabinowego

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany filtra kabinowego

 Ford Fiesta Mk6 w Europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia produkcja trwa do dziś. W 2005 roku model przeszedł facelifting zyskując na urodzie za sprawą kilku detali. Fiesta oferowała 8 silników benzynowych o pojemnościach 1.2 - 2.0 oraz tylko...

więcej

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany sprzęgła

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany sprzęgła

Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Skoda Fabia, Toyota Yaris i...

więcej

Ford Fiesta Mk7 - Cena wymiany filtra powietrza

Ford Fiesta Mk7 - Cena wymiany filtra powietrza

 Forda Fiesta Mk7 produkowano w latach 2008 – 2017. Pojazd uzyskał nową stylizację, która odpowiadała większym modelom takim jak Focus, Mondeo czy S-Max. Po 4 latach od rozpoczęcia produkcji model przeszedł facelifting. Oferta prezentowała 17 silników benzynowych w przedziale 1.0 - 1.6,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę