Volkswagen Polo V - Cena wymiany oleju silnikowego

 

Volkswagen Polo V to niemal najnowszy model małego miejskiego auta tego koncernu, ponieważ produkowany był w latach 2009-2017. Dopiero od roku na rynku pojawił sie jego następca w postaci szóstej generacji. VW Polo V generacji w 2010 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz Światowego Samochodu Roku. Oferowany był z 11 silnikami benzynowymi od pojemności 1.0 i zaledwie 60KM, do 1.8 TSI generującej 192 KM! Diesli w ofercie było niewiele mniej, bo 9. Od 1.2 75KM, do 1.6 90KM. 

wymiana oleju vw polo v

Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarowanie ruchomych elementów silnika, oczyszczanie go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzanie wysokiej temperatury. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie. 

Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego w VW Polo V?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach VW Polo V przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja Średnia cena oleju Średnia cena filtra Średni koszt + wymiana
Benzyna


 
1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW 3,6 5W-30 150 PLN 55 PLN 265 PLN
1.2 TSI 105KM 77kW 3,6 5W-30 150 PLN 58 PLN 268 PLN
1.4 85KM 63kW 3,2 5W-30 150 PLN 37 PLN 247 PLN
Diesel


 
1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW 4,3 5W-30 150 PLN 36 PLN 246 PLN
1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW 4,3 5W-30 150 PLN 34 PLN 244 PLN
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 4,3 5W-30 150 PLN 33 PLN 243 PLN

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Cena filtra może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich producentów jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

Ile trwa wymiana oleju w VW Polo V?

Wymiana oleju trwa 20 minut i wyceniona jest na ok. 60zł. Cena za robociznę może być także różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju silnikowego wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie stażenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika, wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km



Wyceń w okolicy

Wybierz usługę

Marka i model

Przeczytaj także

CB radio – jakie wybrać?

CB radio – jakie wybrać?

Podczas dłuższej jazdy samochodem można napotkać na liczne problemy drogowe. Kontrole prędkości, wypadki, czy choćby blokowanie dróg – to tylko kilka z wielu możliwości. Świetnym rozwiązaniem jest wtedy CB radio, informujące nas o wszelkich utrudnieniach na trasie. Wybór odpowiedniego urządzenia...

więcej

Co zrobić, gdy nie można zamknąć lub otworzyć bagażnika?

Co zrobić, gdy nie można zamknąć lub otworzyć bagażnika?

 Brak możliwości zamknięcia lub otwarcia bagażnika to dość niekomfortowa sytuacja z uwagi na narażanie samochodu na kradzież. Przyczyna usterki może leżeć w uszkodzonym zatrzasku zamka, uszkodzonej lince bagażnika, awarii siłownika czy uszkodzonym mechaniźmie blokowania. Jazda z niesprawnym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Darmowa porada mechanika