Zwiększone zużycie jednej z opon może być oznaką innej usterki w samochodzie. Przyczyna może być tak błaha jak nieodpowiednie ciśnienie powietrza w oponie, ale także poważniejsza jak uszkodzone zawieszenie czy zła geometria kół. Jazda ze zużytą oponą grozi wybuchem i niebezpieczeństwem na drodze. Zwiększone zużycie jednej z opon w samochodzie nie jest nigdy dobrym znakiem. Zwiększone zużycie opony oznacza skrócenie jej żywotności, a dodatkowo może oznaczać, że w samochodzie jest jakaś poważniejsza usterka. Jeżeli kierowca zauważy, że opona zużywa się bardziej niż pozostałe, nie powinien lekceważyć tej oznaki.
Opony są jedynym elementem łączącym samochód z nawierzchnią. Z uwagi na ciągły kontakt i tarcie ulegają zużyciu. Dzięki odpowiedniemu zawieszeniu, geometrii i ciśnieniu powietrza, opony stykają się z drogą w najlepszy dla nich sposób oraz powodując jak najmniejsze zużycie. Jeżeli któreś z kół odbiegnie od założeń konstruktorów, nastąpi zwiększone zużycie opony.
Przed demontażem koła, mechanik sprawdza stan zawieszenia w poszukiwaniu przyczyny zmiany geometrii. Jeżeli któryś z elementów ulegnie uszkodzeniu, mechanik dokona naprawy a następnie zmieni oponę na nową. Dodatkowo sprawdzi stan pozostałych opon w celu upewnienia się, że ich poziom zużycia jest zbliżony do siebie. Opony powinno się wymieniać parami na każdej osi.
Usterki związane z oponami są niezwykle ważne. Mocno zużyta opona narażona jest na pęknięcie w trakcie jazdy powodując duże zagrożenie. Zwiększone zużycie jednej opony może być spowodowane uszkodzeniem zawieszenia, którego zaniedbanie spowoduje pogłębienie się problemu.
Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera. Płyta podłogowa w Skodzie została wykorzystana z VW Golfa czwartej generacji. Samochód przeszedł...
Citroen C3 II pojawił się po raz pierwszy w 2009 roku. Samochód zachował charakterystyczny kształt po swoim poprzedniku. C3 II dostępna była w dwóch wersjach: hatchback oraz minivan. W 2013 roku samochód przeszedł facelifting jak i również zakończono jego produkcję. W ofercie znalazło się...
Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej generacji „407” sylwetka pojazdu znacznie się zmieniła. W 2008 roku samochód poddano liftingowi. Do...
W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...