Przegląd serwisowy Audi A4

Regularne serwisowanie samochodu w ASO i związane z tym koszty często są argumentami przeciwko kupowaniu nowego pojazdu. Najlepiej jeszcze przed zakupem oszacować przebieg, jaki możesz osiągnąć przez okres gwarancyjny i na tej podstawie obliczyć, ile takie przeglądy będą cię kosztować. Cenniki są jawne i można sobie sprawdzić je bezpośrednio w sieci. Pokazujemy na przykładzie Audi A4, jak wyglądają kwestie związane z takimi kontrolami pojazdu.

 Audi A4 swoje początki datuje na 1994 r., a zaledwie rok później pojawiła się już wersja kombi. Najmocniejszy odpowiednik tego auta pojawił się jednak w 2000 r. i miał aż 380 koni mechanicznych! Mocną stroną pojazdu jest klasyczny wygląd, a także silnik benzynowy, który okazał się bardzo efektywny i niesprawiający problemów.

W pierwszych modelach wypuszczonych na rynek problemem okazała się pompa rozdzielaczowa, która często ulegała awariom. Z kolei w nowszych odmianach usterki występowały często przy pompowtryskiwaczach i turbosprężarkach. Za najsłabszy punkt Audi A4 uznano zgodnie zawieszenie, które na polskich drogach szybko szwankuje. Warto sprawdzać regularnie ten układ dla własnego bezpieczeństwa. Z typowych uchybień wymienia się poza tym układ chłodzenia, w którym występują awarie pompy cieczy chłodzącej oraz wycieki z nieszczelnej chłodnicy i przewodów gumowych.

Jak wygląda kwestia serwisowania Audi A4 w ASO? Podstawowa gwarancja producenta trwa z reguły 24 miesiące, można więc mniej więcej wyliczyć sobie, ile przeglądów serwisowych nas czeka. W przypadku Audi A4 wymiana oleju następuje co 15 tys. km lub co rok, natomiast pełen przegląd serwisowy co 30 tys. km lub dwa lata. Jeżeli nie planujesz więc w ciągu pierwszych dwóch lat zrobić dużego przebiegu, tak naprawdę czeka cię jedynie koszt wymiany oleju w ASO. Przegląd po dwóch latach nie będzie już obowiązkowy, jeśli kierujesz się zatrzymaniem gwarancji – i tak przestanie ona już obowiązywać.

W przypadku większych przebiegów oczywiście musisz liczyć się z każdorazową wymianą oleju co 15 tys. km – kosztuje to około 550-650 zł. Cena przeglądu, który trzeba odbyć co 30 tys. km wynosi za to już 1200-1300 zł. Jak widać są to niemałe sumki, zwłaszcza, jeśli „nakręci się” duże odległości na prędkościomierzu, ale warto zachować gwarancję producenta. Wiele osób zastanawia się nad kupnem nowego auta właśnie ze względu na serwisowanie w ASO. Jest to jednak chybiony argument – przecież nie ma takiego obowiązku! Przy rezygnacji po prostu tracisz gwarancję, twoje auto jednak nadal jest nowe i prawdopodobieństwo wystąpienia w nim poważnej awarii – niewielkie. Poza tym przy normalnym użytkowaniu przeglądy serwisowe przez dwa lata wcale nie byłyby tak wielkim obciążeniem.

 



Przeczytaj także

Audi A4 B7 - Cena wymiany świec żarowych

Audi A4 B7 - Cena wymiany świec żarowych

Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM do 4.2 V8 FSI 420KM. W dieslach do dyspozycji były pojemności od najpopularniejszego 1.9 TDI do 3.0 V6 TDI.

więcej

Audi A4 B7 - Cena serwisu klimatyzacji

Audi A4 B7 - Cena serwisu klimatyzacji

 Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM do 4.2 V8 FSI 420KM. W dieslach do dyspozycji były pojemności od najpopularniejszego 1.9 TDI do 3.0 V6...

więcej

Audi A4 B7 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B7 - Cena wymiany rozrządu

  Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM do 4.2 V8 FSI 420KM. W dieslach do dyzpozycji były pojemności od najpopularniejszego 1.9 TDI do 3.0...

więcej

Audi A4 B7 - Cena wymiany filtra powietrza

Audi A4 B7 - Cena wymiany filtra powietrza

 Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM do 4.2 V8 FSI 420KM. W dieslach do dyspozycji były pojemności od najpopularniejszego 1.9 TDI do 3.0 V6...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę