Konserwacja otwieranego dachu

Wraz z rozpoczęciem lata przyszedł czas na otwierane dachy w samochodzie. Jazda kabrioletem przy pięknej, słonecznej pogodzie to prawdziwa frajda. Trzeba jednak pamiętać, że o poszycie dachu trzeba dbać, aby służyło nam długo i prezentowało się jak najlepiej. Tym bardziej, że wymiana generuje spore koszty, których lepiej uniknąć.

Czyszczenie

Dach w kabriolecie powinien być regularnie czyszczony, jeśli ma być w dobrym stanie przez długi czas. Charakterystyczna powierzchnia poszycia jest jednak zwykle chropowata, co doprowadza do gromadzenia się brudu w zagłębieniach. Zaopatrz się w miękką szczotkę (najlepiej z końskiego włosia) i środek czyszczący. Samochód postaw w cieniu – co prawda schnięcie potrwa dłużej, ale będzie za to równomierne. Dach spłukuj delikatnym strumieniem wody – pamiętaj, żeby nie przesadzić z ciśnieniem! Teraz możesz przystąpić do aplikacji środka czyszczącego na całej powierzchni.. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno preparatu dobranego do konkretnego materiału, z którego zrobiony jest dach. Wcieraj środek za pomocą szczotki, ale rób to z włosem, aby nie doprowadzić do zniszczeń. Następnie spłucz całość i wycieraj okrężnymi ruchami ręcznikiem z mikrofibry. Dach powinien po takim zabiegu suszyć się całą dobę i nie należy go w tym czasie składać.

Czysty dach pokrywa się na samym końcu impregnatem, który należy spryskiwać liniami równoległymi do siebie. W ten sposób uchronisz go przed szkodliwym promieniowaniem UV, wilgocią, a także wszelkimi zabrudzeniami. Zanim naniesiesz go na całość, przetestuj jego działanie w mało widocznym miejscu. Jeśli nie ma przeciwskazań, możesz przystąpić do aplikacji. Na rynku dostępne są też liczne środki przeznaczone dla szyb w rozkładanych dachach, aby nie matowiały i jak najdłużej spełniały swoją funkcję.

Uszczelki

Nie mniej ważnym elementem są uszczelki, które odpowiadają za to, aby wilgoć nie dostała się do wnętrza auta. Ich zaniedbanie nie tylko zniszczy dach, ale może doprowadzić także do poważnych szkód wewnątrz samochodu. Aby do tego nie dopuścić, wystarczy zaopatrzyć się w silikonowy preparat i zadbać o konserwację uszczelek.

Szyba

Na tylnej szybie w kabriolecie nieustannie osadzają się liczne zabrudzenia, które po pewnym czasie bardzo ciężko jest usunąć. Mogą się na niej pojawić także liczne rysy i odbarwienia, a to już znacznie ogranicza widoczność. Właśnie dlatego konserwacja tylnej szyby jest bardzo ważna. Najczęściej do jej konserwacji poleca się politurę, która skutecznie usuwa wszelkie zadrapania. Szyba staje się szczelna i jest idealnie zabezpieczona. Warto o tym pamiętać, ponieważ koszty są niewielkie, a działanie znaczące. W innym wypadku musisz liczyć się ze sporymi nakładami finansowymi na nową szybę. A przecież lepiej ich uniknąć, prawda?

Przeczytaj także

BMW X6 (E71, F16) - Cena wymiany tulei wahacza

BMW X6 (E71, F16) - Cena wymiany tulei wahacza

 BMW X6 to niemieckie auto typu SUV Coupe klasy wyższej produkowane od 2007 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E71, druga F16, a trzecia G06. Bezpośrednim konkurentem jest Mercedes-Benz GLE Coupe.

więcej

Volkswagen Polo (III, IV, V) - Cena wymiany tłumika końcowego

Volkswagen Polo (III, IV, V) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Volkswagen Polo to niemiecki model auta klasy miejskiej. Produkowany jest od 1975 roku po dzień dzisiejszy. Obecna najnowsza generacja to już siódma odsłona modelu. Modele Polo oznakowane są cyframi rzymskimi, Polo I, Polo II ... Polo VI, Polo VII. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i...

więcej

Ford Fusion - cena wymiany tarcz hamulcowych

Ford Fusion - cena wymiany tarcz hamulcowych

Ford Fusion to auto typu minivan klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Idea, Citroen C4 Picasso, Opel Meriva i Renault Modus. Ford Fusion pojawia...

więcej

BMW X5 E70 - Cena wymiany filtra powietrza

BMW X5 E70 - Cena wymiany filtra powietrza

 BMW X5 E70 to kolejne wcielenie największego modelu BMW oferowane w latach 2006-2013. Do oferty trafiło 5 silników benzynowych o mocach od 272KM do 555KM oraz 6 diesli od 235KM do 381KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Sprawdź polecane warsztaty