Konserwacja otwieranego dachu

Wraz z rozpoczęciem lata przyszedł czas na otwierane dachy w samochodzie. Jazda kabrioletem przy pięknej, słonecznej pogodzie to prawdziwa frajda. Trzeba jednak pamiętać, że o poszycie dachu trzeba dbać, aby służyło nam długo i prezentowało się jak najlepiej. Tym bardziej, że wymiana generuje spore koszty, których lepiej uniknąć.

Czyszczenie

Dach w kabriolecie powinien być regularnie czyszczony, jeśli ma być w dobrym stanie przez długi czas. Charakterystyczna powierzchnia poszycia jest jednak zwykle chropowata, co doprowadza do gromadzenia się brudu w zagłębieniach. Zaopatrz się w miękką szczotkę (najlepiej z końskiego włosia) i środek czyszczący. Samochód postaw w cieniu – co prawda schnięcie potrwa dłużej, ale będzie za to równomierne. Dach spłukuj delikatnym strumieniem wody – pamiętaj, żeby nie przesadzić z ciśnieniem! Teraz możesz przystąpić do aplikacji środka czyszczącego na całej powierzchni.. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno preparatu dobranego do konkretnego materiału, z którego zrobiony jest dach. Wcieraj środek za pomocą szczotki, ale rób to z włosem, aby nie doprowadzić do zniszczeń. Następnie spłucz całość i wycieraj okrężnymi ruchami ręcznikiem z mikrofibry. Dach powinien po takim zabiegu suszyć się całą dobę i nie należy go w tym czasie składać.

Czysty dach pokrywa się na samym końcu impregnatem, który należy spryskiwać liniami równoległymi do siebie. W ten sposób uchronisz go przed szkodliwym promieniowaniem UV, wilgocią, a także wszelkimi zabrudzeniami. Zanim naniesiesz go na całość, przetestuj jego działanie w mało widocznym miejscu. Jeśli nie ma przeciwskazań, możesz przystąpić do aplikacji. Na rynku dostępne są też liczne środki przeznaczone dla szyb w rozkładanych dachach, aby nie matowiały i jak najdłużej spełniały swoją funkcję.

Uszczelki

Nie mniej ważnym elementem są uszczelki, które odpowiadają za to, aby wilgoć nie dostała się do wnętrza auta. Ich zaniedbanie nie tylko zniszczy dach, ale może doprowadzić także do poważnych szkód wewnątrz samochodu. Aby do tego nie dopuścić, wystarczy zaopatrzyć się w silikonowy preparat i zadbać o konserwację uszczelek.

Szyba

Na tylnej szybie w kabriolecie nieustannie osadzają się liczne zabrudzenia, które po pewnym czasie bardzo ciężko jest usunąć. Mogą się na niej pojawić także liczne rysy i odbarwienia, a to już znacznie ogranicza widoczność. Właśnie dlatego konserwacja tylnej szyby jest bardzo ważna. Najczęściej do jej konserwacji poleca się politurę, która skutecznie usuwa wszelkie zadrapania. Szyba staje się szczelna i jest idealnie zabezpieczona. Warto o tym pamiętać, ponieważ koszty są niewielkie, a działanie znaczące. W innym wypadku musisz liczyć się ze sporymi nakładami finansowymi na nową szybę. A przecież lepiej ich uniknąć, prawda?

Przeczytaj także

Honda Accord VII - Cena wymiany oleju silnikowego

Honda Accord VII - Cena wymiany oleju silnikowego

 Siódma generacja Hondy Accord została zaprezentowana w 2003, a okres produkcji to lata 2002 - 2008. Oferowany w wersji sedan oraz kombi. Zdobywca tytułu Japońskiego Auta Roku 2002/2003. W roku 2005 model przeszedł facelifitng. W gamie silnikowej znalazły się 2 wersje beznynowe o mocy od...

więcej

Audi A4 (B8, B9) - Cena serwisu klimatyzacji

Audi A4 (B8, B9) - Cena serwisu klimatyzacji

Audi A4 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, kombi i cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 3, Infiniti Q50, Lexus IS, Mercedes-Benz klasy C i Volvo S60. Audi A4...

więcej

Citroen C4 (I, II) - Cena wymiany alternatora

Citroen C4 (I, II) - Cena wymiany alternatora

 Citroen C4 to francuskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 2004 roku po dzień dzisiejszy. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu hatchback 5d, coupe oraz sedan. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Focus, Honda Civic czy Volkswagen Golf.

więcej

Peugeot 207 - Cena wymiany alternatora

Peugeot 207 - Cena wymiany alternatora

 Peugeot 207 to francuski samochód klasy aut miejskich produkowany w latach 2006-2012. Przez ten czas powstała tylko jedna wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, kabrio oraz kombi.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Sprawdź polecane warsztaty