BMW E39 - najczestsze usterki

Często można się spotkać z opinią, że niemieckie auta są najlepsze na świecie, bo niezawodne i solidnie wykonane. Również marka BMW kojarzy się z tymi przymiotami. W przypadku samochodów używanych trzeba jednak liczyć się z usterkami i awariami, a już zwłaszcza w naszym kraju. W polskich warunkach wiele „przechodzonych” pojazdów to prawdziwe wraki, dlatego warto dobrze je sprawdzić, przed podjęciem decyzji.

BMW serii 5 pojawiło się w salonach w 1996 roku i gościło w nich aż do 2004 roku. Szybko zdobyło popularność, ze względu na dobre osiągi, komfort jazdy i prostą elegancję. Niestety posiada ono sporo słabych punktów, o których należy pamiętać. Często auta te są użytkowane przez młodych kierowców, a co za tym idzie – mocno eksploatowane. Należy to mieć na uwadze.


Wiele osób decyduje się na model z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0, co ma związek z niskim spalaniem paliwa. Ma on jednak poważną wadę konstrukcyjną, co ma negatywny wpływ na układ przeniesienia napędu. Często też właściciele tego samochodu borykają się z awariami turbosprężarki i pompy wtryskowej (koszt naprawy są naprawdę wysokie i dochodzą nawet do kilku tysięcy złotych). Ogromnym problemem serii E39 jest awaria przekładni kierowniczej, co można poznać po wyciekach i odgłosach stukania. Koszt nowej przekładni to aż 5 tysięcy złotych! Jeśli można więc ją zregenerować, to zdecyduj się właśnie na to rozwiązanie – sporo oszczędzisz.

Dużo zamieszania powodują także problemy z elektroniką, a zwłaszcza z czujnikami. Najczęstsza awaria dotyczy czujnika ABS, który po około 200 tys. przebiegu wymaga praktycznie zawsze naprawy. Nie ciesz się jednak zawczasu – możesz mieć o wiele mniej przejechanych kilometrów, a i tak czeka cię wizyta w warsztacie. W takim przypadku trzeba liczyć się z kosztem ok. 300 zł. Sprawdź przy okazji czujnik poduszki powietrznej pasażera, który także bywa problematyczny.
Konstruktorzy auta nie do końca poradzili sobie także z układem chłodnicznym – jego węże często ulegają pękaniu. Pamiętaj o sprawdzeniu tego elementu przed zakupem, ale także w trakcie użytkowania. I to w miarę często! Nowy przewód układu chłodzenia kosztuje około 180 zł, a oryginalny termostat – 320 zł. Może się więc z tego uzbierać pokaźna sumka…
Wielu posiadaczy BMW E39 zwraca także uwagę na problemy z zawieszeniem, które bardzo szybko zużywa się na dziurawych drogach (co stanowi niestety polską domenę…). Jeśli podczas hamowania lub zmiany biegów słyszysz stukanie, niewątpliwie awarii uległa tuleja tylnej belki. Licz się więc z uszczupleniem portfela o sporą sumę. Co do kwestii wizualnych, przy kupnie zwracaj również uwagę na korozję, która często dotyczy tego modelu. Niestety, konstruktorzy nie zastosowali przy nim odpowiednich zabezpieczeń.

Najtańsze auta z tej serii można kupić już za 10 tysięcy złotych, jednak lepiej dołożyć trochę więcej pieniędzy i zainwestować w sprawny pojazd. Na rynku znajduje się mnóstwo tych aut już po modernizacji i usunięciu najpoważniejszych usterek, co wiąże się z o wiele mniejszym prawdopodobieństwem awarii. Sprawdź więc dobrze przed zakupem, czy samochód nie posiada uchybień i dopiero wtedy podejmij decyzję. A potem możesz się już cieszyć komfortową jazdą ponadczasowym autem, jakim jest BMW E39.






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Przegląd techniczny samochodu - na co zwrócić uwagę przed

Przegląd techniczny samochodu - na co zwrócić uwagę przed

Przegląd techniczny to badanie samochodu, które musi przeprowadzać każdy posiadacz auta w Polsce. Niestety, im starsze auto, tym większe prawdopodobieństwo, że podczas takiej kontroli zostaną wykryte uchybienia, które nie pozwolą na zdobycie kolejnej pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Warto...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę