Mycie podwozia po zimie

Zima to najbardziej obciążająca samochód pora roku. Wtedy najcześciej występują usterki związane z elektryką i uruchamianiem samochodu, a wpływ na to mają niekorzystne warunki atmosferyczne. Wszechobecne błoto, sól i inne zanieczyszcenia na drogach znacząco wpływają na proces korodowania podwozia i układu zawieszenia. Coroczne mycie podwozia pozwoli dłużej cieszyć się sprawnym samochodem.

Cena mycia podwozia

Cena mycia uzależniona jest od kilku czynników. Może to być miasto, sama lokalizacja warsztatu, używane urządzenie do mycia, sposób, dokładność i czas mycia. Okazuje się, że myjnia myjni nierówna i najdokładniej umyć podwozie można na podnośniku demontując m.in. koła i osłony. Biorąc pod uwagę automatyczne myjnie, pakiet zawierający mycie podwozia można kupić już za ok. 30-40zł. Ręczne mycie podwozia przez pracownika myjni to koszt 60-150zł.

Czy mycie podwozia ma sens?

Mycie podwozia jest istotne, jednak nie musi być ono przeprowadzane tak często jak mycie nadwozia. Głównie ze względów estetycznych. Brudne nadwozie od razu rzuca się w oczy, a co gorsza utrudnia codzienne korzystanie z samochodu. O podwoziu kierowcy zapominają,a niektórzy nie myją go wcale. Okazuje się jednak, że mycie elementów samochodu wydłuża ich żywotność. W dużej mierze są to elementy metalowe, podatne na korodowanie. Sól i zanieczyszczenia na drodze w połączeniu z wilgocią i odpryskami zabezpieczenia lakieru spowodowane uderzającymi o nie kamykami, to idealne środowisko dla rdzy.

mycie podwozia po zimie

Czy mycie podwozia jest bezpieczne?

Mycie podwozia nie jest niczym na co nie byłyby przygotowane elementy znajdujące się pod samochodem. Każdego deszczowego dnia woda spływa po nich nie powodując specjalnych szkód. Problem pojawia się, gdy metalowe elementy tracą odporność na korozję i w połączeniu z wodą i zanieczyszczeniami przyspieszają ich rdzewienie. Podczas mycia podwozia uważać trzeba jedynie na alternator, ponieważ jego zalanie grozi zniszczeniem. Do mycia podwozia używa się aktywnej piany i wody, która nie ma wpływu na elementy gumowe. Może się okazać, że spod warstwy brudu odsłonięte zostaną przerdzewiałe elementy zawieszenia kwalifikujące się do wymiany. Nieświadomy wcześniej kierowca mógł narażać zdrowie swoje i innych, nie widząc złego stanu podwozia. 

Mycie podwozia na myjni automatycznej i bezdotykowej

Większość myjni automatycznych posiada zamontowane w podłodze dysze czyszczące podwozie. Dopłacając trochę do standardowego pakietu zapewnić można sobie przy okazji umycie podwozia. Ograniczenie tej metody polega na określonym strumieniu wody i stałym czasie jej natryskiwania. W przypadku mocno zabrudzonych miejsc konieczny może być kolejny przejazd przez myjnię. Zaprogramowany strumień wody może także ominąć pewne miejsca, istotne z punktu widzenia konkretnego samochodu i jego zabrudzeń. Myjnia bezdotykowa pozwala kierowcy za pomocą lancy dotrzeć w miejsca najbardziej zabrudzone i myć je przez wymagany okres czasu. Tutaj problem stanowi ograniczony dostęp do podwozia, ponieważ samochod stoi na ziemi. Idealnym wariantem jest użycie podnośnika lub najazdu. Ewentualnie użycie zagiętej dyszy pozwalajacej myć podwozie. Niestety takie dysze z reguły nie są dostępne na zwykłych myjniach bezdotykowych. 

Mycie podwozia parą

Funkcjonują na rynku firmy świadczące mycie wielu powierzchni i materiałów przy użyciu pary mokrej i suchej. Za pomocą pary można myć nawet podwozie. Para mokra wypłukuje brud, sól i piasek. Para sucha pozwala pozbyć się tłustych plam takich jak np. oleju. Myjki parowe zużywają także mniej środków chemicznych, co pozytywnie wpływa na elementy samochodu.

Kiedy myć podwozie?

Mycie podwozia najlepiej przeprowadzić na wiosnę. Rozsypywana sól na drogach, zanieczyszczenia, pośniegowe i deszczowe błoto na dobre osadziły się na elementach podwozia. Jeżdząc z tak zabrudzonym samochodem kierowca naraża się na przyspieszenie korozji przechodzące nawet na nadwozie. Najbardziej ucierpieć mogą progi i wrażliwe nadkola. Zaklejone brudem śruby zawieszenia mogą się zrywać podczas demontażu, skutecznie wydłużając czas pracy mechanika i generując większe koszty. Mycie podwozia konieczne jest także przed wykonaniem konserwacji. Dokładne umycie elementow jest podstawą do właściwego rozprowadzenia środków zabezpieczających i powstania trwałej powłoki.

Jak umyć podwozie?

Do prawidłowego umycia podwozia wystarczy aktywna piana i woda. Najlepiej unieść samochód na podnośniku i zdemontować koła i osłony nadkoli. Jeżeli samochód jest mocno zabrudzony, warto spłukać go najpierw czystą wodą. Następnie nałożyć aktywną pianę i ponownie spłukać pozostałości. W miejscach bardzo zabrudzonych warto użyć szczotki. Po wyschnięciu podwozia przeprowadzić można ewentualne prace konserwacyjne w podejrzanych miejscach i ogniskach korozji.






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Znajdź warsztat i umów wizytę