Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Honda City V i VI została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
V | 265 zł | samo łożysko | 90 minut | 445 zł |
VI | 278 zł | samo łożysko | 90 minut | 458 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
V | 440 zł | z piastą | 50 minut | 590 zł |
VI | 454 zł | z piastą | 50 minut | 604 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Honda City V i VI generacji na przedniej osi zastosowano wymienne łożysko, a na tylniej osi zintegrowany zespół łożyska z piastą. Wymiana na przedniej osi trwa ok. 90 minut, a na tylniej ok. 50 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy City jest Dacia Logan, Skoda Fabia, Renault Thalia czy Fiat Linea.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...
Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...
Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...
Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...