Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Suzuki Swift IV, V i VI generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Cena całkowita |
IV | 154 zł | samo łożysko | 264 zł |
V | 313 zł | z piastą | 433 zł |
VI | 311 zł | z piastą | 441 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Cena całkowita |
IV | 575 zł | z piastą | 665 zł |
V | 334 zł | z piastą | 444 zł |
VI | 332 zł | z piastą | 452 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Suzuki Swift IV generacji przednie koło wyposażone zostało w wymienne łożysko, natomiast na tylnej osi zastosowano zintegrowane z piastą łożysko. Natomiast w Suzuki Swift V i VI generacji na obu osiach zamontowano łożysko zintegrowane z piastą. Czas wymiany jest zależny od złożoności układu łożyska, ale powinien mieścić się w przedziale czasowym od 1 do 2 godzin.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Suzuki Swift to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1983 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Hyundai i20, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Mazda 2, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i Volkswagen Polo. Suzuki Swift pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Model Swift ze stajni Suzuki, to samochód z długą historią. Produkcję rozpoczęto już w 1983 roku, a omawiana generacja V wypuszczona na świat została w 2010. Przez kolejne 6 lat, kierowcy do dyspozycji mieli 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 i 1.6 VVT od 94 do 136KM, oraz jednego...
Suzuki Swift to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1983 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Hyundai i20, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Mazda 2, SEAT Ibiza,...
Model Swift ze stajni Suzuki, to samochód z długą historią. Produkcję rozpoczęto już w 1983 roku, a omawiana generacja V wypuszczona na świat została w 2010. Przez kolejne 6 lat, kierowcy do dyspozycji mieli 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 i 1.6 VVT od 94 do 136KM, oraz jednego diesla 1.3...
Model Swift ze stajni Suzuki, to samochód z długą historią. Produkcję rozpoczęto już w 1983 roku, a omawiana generacja V wypuszczona na świat została w 2010. Przez kolejne 6 lat, kierowcy do dyspozycji mieli 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 i 1.6 VVT od 94 do 136KM, oraz jednego diesla 1.3...