Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny. 

Ile kosztuje wymiana łożyska w kole w Ford S-Max?

Cena wymiany łożyska koła w Ford S-Max I i II została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Cena wymiany łożyska przód - Ford S-Max
 Generacja  Śr. cena łożyska przód  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 575 zł z piastą  70 minut 715 zł
II 460 zł z piastą  75 minut 610 zł
Cena wymiany łożyska tył - Ford S-Max
 Generacja  Śr. cena łożyska tył  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
I 625 zł z piastą  60 minut 745 zł
II 732 zł z piastą  65 minut 862 zł
 

Ile trwa wymiana łożyska w kole przód i tył?

Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Ford S-Max I i II na przedniej i tylniej osi zastosowano wymienne łożyska zintegrowane z piastą. Wymiana na przedniej osi trwa odpowiednio 70 i 75 minut, a na tylniej 60 i 65 minut.

Typy łożyska

Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

  1. I generacji — samodzielne łożysko, wymienialne przy użyciu prasy
  2. II generacji — połączenie łożyska i piasty w jeden element. Samo łożysko jest niewymienialne
  3. III generacji — połączenie łożyska, piasty oraz zwrotnicy w jeden element. W zależności od konieczności wymiany samego łożyska lub samej piasty konieczna jest wymiana całego zespołu

 Ford S-Max I i II cena wymiany lozyska kola

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Kiedy wymienić łożysko koła?

Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.

Objawy zużycia łożyska koła

  • tarcie
  • buczenie
  • grzechot
  • metaliczne stuki

Przyczyny

  • niepoprawna geometria — źle ustawione koło, a zatem źle ustawione łożysko koła musi przenosić siły pod kątami, do których nie zostało zaprojektowane
  • uszkodzenie układu kierowniczego i zawieszenia — kasujące się luzy w zawieszeniu powodują uderzenia, które przenoszą się na łożysko koła
  • zwichrowane tarcze hamulcowe — bicie tarczy podczas hamowania wprowadza koło w drgania. Te drgania przenoszone są także na łożysko koła, które nie zostało przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń przez dłuższy okres
  • przegrzanie — następuje podczas długiej jazdy po zakrętach, szczególnie załadowanym samochodem
  • korozja — na skutek uszkodzenia uszczelnień dostaje się woda wypłukująca smar
  • niepoprawny montaż — mechanik nie posiadający prasy może próbować wbić łożysko młotkiem. To prosta droga do jego uszkodzenia
  • uszkodzenia mechaniczne — uderzenia kołem w dziury oraz krawężniki powodują obciążenia na łożysku. Powtarzające się uderzenia prowadzą do jego uszkodzenia

Gdzie oddać auto na wymianę łożyska koła?

Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.

 

 



Przeczytaj także

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Ford S-Max (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford S-Max (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Ford S-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Ford S-Max (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Ford S-Max to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2006roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Renault Espace. Ford S-Max pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę