Największym producentem systemów wtrysku podtlenku azotu do silników jest "Nitrous Oxide Systems", dla tego też zwyczajowo na wtrysk podtlenku azotu mówi się NOS. Działanie instalacji polega na wtryskiwaniu do układu ssącego silnika utleniacza jakim jest podtlenek azotu (N2O) wraz z dodatkową dawką paliwa.

Powodowany przez nitro przyrosty mocy jest ograniczony czasowo przez pojemnoś butli i/lub ilością podtlenku azotu N2O. Czas opróżnienia butli z gazu zależy od pojemności skokowej silnika, pojemności butli oraz wyregulowanego przyrostu mocy. Nitro jest systemem przeznaczonym w zasadzie do chwilowego zastosowania podczas wyprzedzania lub krótkich wyścigów.
Nitro w przeciwieństwie do turbo, generuje gwałtowny przyrosty mocy, bardziej obciążając układ korbowy oraz układ przeniesienia napędu. Układ nito powinno stosować się tylko na wysokich obrotach silnika, dodatkowo uruchomienie instalacji możliwe jest wyłącznie przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Przy uaktywnionej instalacji, każde wciśnięcie pedału gazu do oporu, uruchamia wtrysk dodatkowego paliwa z podtlenkiem powodując wzrost mocy. Uzyskany przyrost mocy zależy głównie od pojemności i wytrzymałości silnika. Ze względów bezpieczeństwa instalacje NOS nie powinny generować więcej niż 100KM mocy z 1 litra pojemności
Typowa instalacja z podtlenku azotu składa się z:
Źródło: stuninguj.pl
Opel Astra to jeden z najpopularniejszych modeli na całym świecie w gamie aut kompaktowych segmentu C. W tym artukule skupiamy się na trzeciej generacji określonej jako H. Astra H produkowana była w latach 2004-2014 w nadwoziu hatchback 3d, 5d, sedan, kombi i coupe-cabrio. W ofercie...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką...
BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat, a przez ten czas w...
Audi A4 to niemiecki samochód klasy średniej produkowany od 1994 roku do dzisiaj. Od tamtego czasu powstało 5 generacji tego modelu. W modelu A4 generacje opisywane są jako B i liczba, z tą różnicą, że pierwsze A4 rozpoczęło liczenie od B5. Kolejne generacje to B6, B7, B8 aż do obecnego...