Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Audi Q7 I i II to średnio 497 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Audi Q7?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi Q7 I i II przedstawiono poniżej.

Audi Q7 I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW 9,1 5W-30 384 PLN 122 PLN 586 PLN
3.6 FSI 280KM 206kW 6,9 5W-30 211 PLN 54 PLN 345 PLN
2.0 TFSI 180KM 132kW 4,6 5W-30 194 PLN 56 PLN 330 PLN
3.0 TFSI 333KM 245kW 6,8 5W-30 287 PLN 58 PLN 425 PLN
Diesel 3.0 TDI quattro 233KM 171kW 8,2 5W-30 345 PLN 51 PLN 476 PLN
3.0 TDI DPF 245KM 180kW 7,7 5W-30 324 PLN 52 PLN 456 PLN
4.2 TDI 326KM 240kW 9,5 5W-30 400 PLN 51 PLN 531 PLN
4.2 TDI DPF 340KM 250kW 9 5W-30 379 PLN 56 PLN 515 PLN

 

Audi Q7 II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 3.0 TFSI 333KM 245kW 6,8 5W-30 287 PLN 79 PLN 446 PLN
3.0 55 TFSI 333KM 245kW 6,8 5W-30 287 PLN 79 PLN 446 PLN
Diesel 3.0 TDI 218KM 160kW 6,1 5W-30 258 PLN 63 PLN 401 PLN
3.0 45 TDI 231KM 170kW 6,1 5W-30 258 PLN 58 PLN 396 PLN
3.0 TDI 272KM 200kW 6,1 5W-30 258 PLN 58 PLN 396 PLN
4.0 TDI 435KM 320kW 9,1 5W-30 384 PLN 89 PLN 553 PLN
3.0 50 TDI 286KM 210kW 6,1 5W-30 258 PLN 58 PLN 396 PLN
Hybryda 3.0 TFSI 340KM 250kW 7,6 0W-20 649 PLN 81 PLN 810 PLN
60 TFSI E 3.0 455KM 335kW 7,6 0W-20 615 PLN 81 PLN 776 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Audi Q7?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Audi Q7 I i II - Wymiana oleju

Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Audi Q7 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...

więcej

Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi Q7 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...

więcej

Audi Q7 II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Audi Q7 II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Audi Q7 to pierwszy SUV tej niemieckiej marki premium, którego konkurencją jest VW Touareg oraz Porsche Cayenne. 2 generacja o której mowa weszła na rynek w 2015 roku i produkowana jest do dzisiaj. Ten ogromny samochód napędzają mogą napędzać dwa silniki benzynowe - 2.0 TFSI 252 KM lub...

więcej

Audi Q7 II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Audi Q7 II benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

 Audi Q7 to pierwszy SUV tej niemieckiej marki premium, którego konkurencją jest VW Touareg oraz Porsche Cayenne. 2 generacja o której mowa weszła na rynek w 2015 roku i produkowana jest do dzisiaj. Ten ogromny samochód napędzają mogą napędzać dwa silniki benzynowe - 2.0 TFSI 252 KM lub 3.0...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę