Renault Talisman - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Renault Talisman to średnio 333 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Renault Talisman?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Talisman przedstawiono poniżej.

Renault Talisman
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 Energy TCe 149KM 110kW 4,3 5W-40 168 PLN 35 PLN 283 PLN
1.6 Energy TCe 200KM 147kW 4,3 5W-40 168 PLN 35 PLN 283 PLN
1.8 TCe FAP 224KM 165kW 4,1 5W-30 159 PLN 35 PLN 274 PLN
1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW 5,5 5W-30 213 PLN 45 PLN 338 PLN
Diesel 1.5 Energy dCi 110KM 81kW 4,8 5W-30 186 PLN 42 PLN 308 PLN
1.6 Energy dCi 130KM 96kW 6,2 5W-30 241 PLN 40 PLN 361 PLN
1.6 Energy dCi 160KM 118kW 6,2 5W-30 241 PLN 40 PLN 361 PLN
1.7 Blue dCi 120KM 88kW 5,9 5W-30 229 PLN 40 PLN 349 PLN
2.0 Blue dCi 200KM 147kW 7,6 5W-30 315 PLN 49 PLN 444 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Renault Talisman?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Renault Talisman - Wymiana oleju

Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i Volkswagen Passat. Renault Talisman pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Renault Talisman - Cena serwisu klimatyzacji

Renault Talisman - Cena serwisu klimatyzacji

Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...

więcej

Renault Talisman - cena wymiany tarcz hamulcowych

Renault Talisman - cena wymiany tarcz hamulcowych

Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...

więcej

Renault Talisman - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Renault Talisman - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...

więcej

Renault Talisman - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Talisman - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę