BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w BMW Serii 7 to średnio 500 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w BMW Serii 7?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 7 E65, F01 i G11 przedstawiono poniżej.

BMW Serii 7 E65
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 730 i 231KM 170kW 6,5 5W-30 290 PLN 44 PLN 414 PLN
730 i L 231KM 170kW 6,5 5W-30 290 PLN 44 PLN 414 PLN
735 i 272KM 200kW 8 5W-30 364 PLN 64 PLN 508 PLN
745 i 333KM 245kW 8 5W-30 364 PLN 64 PLN 508 PLN
745 i L 333KM 245kW 8 5W-30 364 PLN 64 PLN 508 PLN
750 i 367KM 270kW 8 5W-30 364 PLN 74 PLN 518 PLN
750 i L 367KM 270kW 8 5W-30 364 PLN 74 PLN 518 PLN
760 i 445KM 327kW 8,5 5W-30 390 PLN 74 PLN 544 PLN
Diesel 730 d 218KM 160kW 8,3 5W-30 381 PLN 58 PLN 519 PLN
730 d L 218KM 160kW 8,3 5W-30 381 PLN 58 PLN 519 PLN
730 d 231KM 170kW 7,7 5W-30 346 PLN 58 PLN 484 PLN
740 d 258KM 190kW 9,5 5W-30 447 PLN 44 PLN 571 PLN
745 d 330KM 243kW 9,5 5W-30 447 PLN 55 PLN 582 PLN
730 d L 231KM 170kW 7,7 5W-30 346 PLN 58 PLN 484 PLN

 

BMW Serii 7 F01
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 740i 326KM 240kW 6,5 5W-30 290 PLN 46 PLN 416 PLN
740Li 320KM 235kW 6,5 5W-30 290 PLN 46 PLN 416 PLN
750i 407KM 299kW 8,5 5W-30 365 PLN 86 PLN 531 PLN
750Li 450KM 331kW 9,5 5W-30 408 PLN 87 PLN 575 PLN
760i 544KM 400kW 10,5 5W-30 451 PLN 87 PLN 618 PLN
Diesel 730d 245KM 180kW 7 5W-30 330 PLN 73 PLN 483 PLN
730d 258KM 190kW 7 5W-30 330 PLN 69 PLN 479 PLN
740d 306KM 225kW 7 5W-30 330 PLN 77 PLN 487 PLN
740d 313KM 230kW 7 5W-30 330 PLN 69 PLN 479 PLN
Hybryda ActiveHybrid V8 465KM 342kW 8 5W-30 334 PLN 87 PLN 501 PLN

 

BMW Serii 7 G11
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 750i 450KM 331kW 10 5W-30 420 PLN 87 PLN 587 PLN
3.0 740i 326KM 240kW 6,2 5W-30 282 PLN 70 PLN 432 PLN
740i 326KM 240kW 6,2 5W-30 282 PLN 70 PLN 432 PLN
3.0 740i 340KM 250kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
4.4 750i 530KM 390kW 10,5 5W-30 451 PLN 87 PLN 618 PLN
6.6 M760i 585KM 430kW 12 5W-30 595 PLN 87 PLN 762 PLN
760i 610KM 449kW 12 5W-30 595 PLN 87 PLN 762 PLN
Diesel 730d 265KM 195kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
740d 320KM 235kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
750d 400KM 294kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
3.0 730d 265KM 195kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
3.0 740d 320KM 235kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
3.0 750d 400KM 294kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
Hybryda 3.0 745e 394KM 290kW 6,5 5W-30 312 PLN 70 PLN 462 PLN
740e 326KM 240kW 5,3 5W-30 230 PLN 76 PLN 386 PLN
740e iPerformance 326KM 240kW 5,3 5W-30 230 PLN 76 PLN 386 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w BMW Serii 7?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 BMW serii 7 E65, F01 i G11 - Wymiana oleju

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, które produkowane jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

 BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - cena wymiany tarcz hamulcowych

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - cena wymiany tarcz hamulcowych

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 7 (E65, F01, G11) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat